عبدالله: مبارزه جدی با مواد مخدر صورت نگرفته است

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 11992

 

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایى حکومت وحدت ملی، وزراى بهداشت عمومی و مبارزه با مواد مخدر افغانستان، از مرکز درمانی معتادان در «کمپ فینکس» دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس افغانستان، عبدالله در این بازدید گفت: معتادان مواد مخدر، در این مرکز به بهترین نوع درمان و نگهدارى می‌شوند.

وی افزود: برخى نارسایى‌هاى کوچک در این مرکز وجود دارد؛ اما در رفع آن نیز هرچه زودتر اقدام خواهد شد.

به گفته وی، پس از درمان مهم است که معتاد بار دیگر به مواد آلوده نشود.

در حاشیه دیدار امروز عبدالله، یکی از معتادان از وى تقاضا کرد که از فروش مواد مخدر به صورت جدی جلوگیرى شود.

عبدالله خاطر نشان کرد: به وزارت کشور دستور می‌دهیم که در امر جلوگیری از فروش مواد مخدر اقدامات جدی صورت دهد، چراکه تاکنون توجه زیادی به این امر صورت نگرفته است. حتی در برخی مواقع گزارش شده که در زیر «پل سوخته» در بین معتادان مواد مخدر توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در این زمینه اقدام جدى صورت نگیرد، مشکل معتادان حل نخواهد شد.

کمپ فینکس که پیش از این در استفاده نیروهای بین­‌المللی قرار داشت، بنا بر دستور «اشرف غنی»، اکنون مرکزی برای اسکان، مداوا و آموزش حرفه به معتادان بی سرپناه شده است.

این کمپ دارای هزار تختخواب، سالن غذاخوری، مسجد، ورزشگاه و کارگاه‌های آموزش حرفه ‌می‌­باشد.

ساخت مرکز درمانی هلمند با ۹۸ درصد و ننگرهار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی

«سلامت عظیمى» وزیر مبارزه با مواد مخدر، در دیدار امروز از این مرکز گفت: کمپین جمع آورى معتادان، حدود یک ماه قبل از مرکز آغاز شده و معتادان را از نقاط مختلف شهر کابل به کمپ درمان معتادان «فینکس» انتقال مى‌­دهند.

وى افزود: کار ساخت یک مرکز درمان معتادان در هلمند ٩٨ درصد، و کار ساخت مرکز دیگرى در ننگرهار، حدود ٧٠ درصد تکمیل شده است.

«فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت عمومی افغانستان نیز گفت: کمپ فینکس، ظرفیت نگهدارى و مداوای ١٥٠٠ تن را دارد و در این مدت٧٠٠ معتاد جهت درمان و ترک اعتیاد به این کمپ انتقال یافته‌اند.

وى افزود: قرار است هفته آینده، حدود ٨٠٠ معتاد دیگر نیز به این کمپ انتقال داده شوند.

پژواک با انتشار این خبر نوشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت عمومی افغانستان، حدود سه و نیم میلیون معتاد به انواع مواد مخدر، در این کشور وجود دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟