عبدالله: رابطه قوای سه گانه در دوره حکومت وحدت ملی بهبود یافته است

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37869

داکتر عبدالله ریاست اجرایی حکومت می گوید که در دوره کار حکومت وحدت ملی، رابطه قوای سه گانه با یکدیگر بهبود یافته است و در مسایل کلان ملی با اعضای شورای ملی و رایزنی و مشورت شده است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در پیامی به مناسبت گشایش اجلاس سالانۀ تقنینی دورۀ شانزدهم شورای ملی گفته است که ” در دورۀ کار حکومت وحدت ملی، روابط و همکاری میان قوه‌های سه گانۀ دولت بهبود یافته و در مسایل کلان ملی و بین‌المللی، با اعضای شورای ملی و نمایندگان منتخب مردم مشورت و رأی زنی صورت گرفته و دیدگاه آنان لحاظ شده است.”

آقای عبدالله در پیام خود گفته است که سال پیش روی هجری شمسی، از هر رهگذری برای مردم افغانستان حیاتی و تعیین‌کننده است. به همین دلیل، نقش شورای ملی و نمایندگان برگزیدۀ مردم در نظارت بر روندهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور، مهم و سازنده می‌باشد.

این اظهارات آقای عبدالله در حالی مطرح می شود که سومین سال کار غیرقانونی نمایندگان پارلمان در این دوره امروز با حضور اشرف غنی رئیس جمهور آغاز شد.

براساس ماده ۸۳ قانون اساسی مدت کار اعضای پارلمان در اول ماه سرطان سال پنجم کاری شان بعد از اعلان نتایج انتخابات پایان می‌یابد و انتخابات پارلمانی باید ۳۰ تا ۶۰ روز قبل از پایان دوره کار مجلس نمایندگان برگزار شود.

براساس قانون اساسی انتخابات پارلمانی باید در ماه جوزا سال ۱۳۹۴ برگزار می‌شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟