عبدالله در دیدار با رئیس جمهور پاکستان خواهان اقدام قاطع حکومت این کشور علیه رهبران طالبان شد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44115

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در دیدار با ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، خواهان اقدامات عملی و قاطع حکومت پاکستان علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در پاکستان شد.

عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی که برای اشتراک در کنفرانس آب برای توسعه پایدار به تاجیکستان رفته با تعدادی از رهبران کشورها دیدار و گفتگو کرد.

آقای عبدالله عصر روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با ممنون حسين رييس جمهور پاکستان در مورد صلح و آتش با طالبان مسلح گفتگو نمود.

در بیانیه ریاست اجرایی گفته شده، رییس اجرایی با اشاره به رفت و آمدهای مسوولین بخش نظامی هردو کشور ابراز امیدواری نمود که گام‌های صادقانه و جدی بتواند هردو کشور را در دست یافتن به صلح و ثبات یاری رساند و خواهان اقدامات عملی و قاطع حکومت پاکستان علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در پاکستان شد.

در این نشست هردو طرف از گام‌های حکومت افغانستان و اعلان آتش بس برای دست یافتن به صلح و آشتی حمایت کردند و براصل اعتماد سازی میان افغانستان و پاکستان و تبادل معلومات استخباراتی٬ افزایش ملاقات‌های مشترک میان مسوولین نظامی و ملکی دو کشور و پیام واضح و روشن به طالبان که اگر آماده‌ي صلح نباشند با زور و قوت با آنان برخورد می‌گردد٬ تاکید صورت گرفت.

در این نشست رییس جمهور پاکستان از نقش فعال حکومت افغانستان در کشته‌شدن مولانا فضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان تشکر و قدردانی کرد و خواهان بهبود روابط و همکاری مشترک هردو کشور گردید.

آقای عبدالله که براى اشتراک در يک کنفرانس در مورد آب وارد تاجکستان شده بود، قرار است امروز به کشور برگردد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟