عبدالله: در بدنه حکومت نگاه های قومی وجود دارد

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 43350

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که در درون حکومت نگاه قومی وجود دارد ولی آرزوی مردم افغانستان این است که باهم و در کنار هم برای آینده بهتر کار کنند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در گفتگو با یورو نیوز در مورد وضعیت حکومت و مسایل جاری بحث کرده است در قسمتی از گفتگوها، آقای عبدالله به برخوردهای قومی در درون حکومت اعتراف کرده است.

خبرنگار یورونیوز از آقای عبدالله پرسیده است که آیا بر این باورید که آقای غنی که خود از قوم پشتون است، بطور سیستماتیک در حال کنار گذاشتن رهبران غیرپشتون از دولت وحدت ملی و افزودن سیاستمداران پشتون به دولت خود است؟

عبدالله عبدالله در جواب گفته است آیا در داخل دولت و حکومت برخوردهایی با درنظرداشت مسائل گروهی هست یا نه؟ و در نتیجه انتخاباتی که صورت گرفت دو مجموعه در این حکومت سهیم و دخیل هستند، آیا در داخل این حکومت نگاه قومی وجود دارد یا نه؟ بله، متاسفانه مشکلاتی موجود است و واقعیاتی هست. امیدواری و باور من این است که تا زمانی که همه ما به حقوق مساوی شهروندان کشور باورمند نشویم، یعنی حقوقی که قانون اساسی افغانستان آن را تضمین کرده است، اما در عمل مردم قناعت نکنند که برخورد ما همین است، سیاست‌های روزمره کار را به جایی که آرزوی مردم افغانستان است نمی‌رساند. آرزوی مردم افغانستان این است که باهم و در کنار هم و در ساختن کشور خود و در گذاشتن یک اساس برای آینده بهتر برای همه کار بکنند.»

این اظهارات آقای عبدالله در حالی مطرح می شود که پیش از این وی و تعدادی دیگر از شخصیت های سیاسی از یکجانبه گرایی رئیس جمهور غنی انتقاد کرده بودند.

بسیاری از مردم افغانستان معتقدند که حکومت وحدت ملی تا حد بسیار زیادی نتوانسته است که به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و در عوض نفاق در بین مردم را بیشتر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟