عبدالله خواهان مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45255

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشستی در کابل، از کمیسیون انتخابات خواست که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت روز گذشته (چهارشنبه) در بیست و یکمین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کند.

عبدالله گفته است که مشخص شدن تقویم انتخابات ریاست جمهوری به گمانه‌زنی‌ها در باره عدم اراده سیاسی حکومت نقطه پایان گذاشته و حکومت را متوجه مسوولیت‌هایش در این باره می‌کند.

این اظهارات رئیس اجرایی در حالی مطرح می شود که که پیش از این کمیسیون انتخابات و رئیس جمهور گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برگزار خواهد شد. بسیاری از آگاهان معتقدند که با وضعیت فعلی و نابسامانی های سیاسی و امنیتی، احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بهار سال آینده کم است و احتمالا این انتخابات به تعویق می افتد.

رییس اجرایی همچنین با تاکید بر شفافیت و فراگیری انتخابات افزود که اهمیت پروسه انتخابات زمانی بالا می‌رود که به حق رأی مردم احترام گذاشته شود تا یک قدم به جلو برویم. مردم از حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات توقع دارند که بدون مداخله تسهیلات لازم را فراهم سازیم.

عبدالله در بخشی از از اظهاراتش همچنین گفت که فساد اداری نه تنها اعتبار و حیثییت حکومت را زیر سوال برده بلکه توانایی حکومت را برای رسیدن به خودکفایی و توسعه محدود ساخته است. فساد یکی از عوامل مهم ناامنی و بی‌ثباتی در کشور می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟