عبدالله: حکومت متعهد به برگزاری انتخابات در موعد تعیین شده است

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39584

پروسه ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها با حضور مقامات ارشد حکومتی امروز رسما آغاز شد. عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در حین ثبت نام برای انتخابات گفت که حکومت متعهد به برگزاری انتخابات در موعد تعیین شده آن است.

داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت امروز (شنبه) در لیسه عالی نادریه در پروسه انتخابات ثبت نام کرد.

وی در حین ثبت نام گفت که “بدون ثبت نام کسی قادر به رأی‌دادن نخواهد بود. از تمام واجدان شرایط رأی‌دهی می‌طلبیم با حضور در مراکز انتخاباتی «ثبت نام» کنند. واجدان شرایط رأی دهی در مراکزی ثبت نام کنند که بتوانند در همانجا رأی بدهند.”

آقای عبدالله می گوید که ثبت نام رأی دهندگان و در نتیجه تهیۀ فهرست واجدان شرایط رأی دهی، از تقلب و پرکردن صندوق‌ها جلوگیری خواهد کرد. حکومت متعهد به برگزاری انتخابات است و انتخابات پارلمانی در 28 میزان برگزار خواهد شد.

مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گویند که از امروز (شنبه، ۲۵ حمل) روند تهیه فهرست و ثبت نام رأی دهندگان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در ۳۴ ولایت این کشور رسمأ آغاز می‌شود.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل گفته است “مرحله اول در تاریخ ۲۵ آغاز می‌شود تا ۲۲ ثور و دور دیگر از ۲۳ ثور آغاز تا ۲۳ جوزا ادامه می‌یابد”.

ترتیب فهرست رأی دهندگان بربنیاد تذکرۀ تابعیت صورت می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟