عبدالله: حکومت در تامین امنیت مردم موفق نبوده است

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 24315

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی می‌گوید، مردم نظر به کم‌کاری‌های که از سوی دولت وحدت ملی صورت گرفته‌است، حق دارد که تظاهرات کند. حکومت نتوانسته است که در تامین امنیت مردم موفق باشد.

آقای عبدالله امروز دوشنبه(۲۲) جوزا در جلسۀ شورای وزیران گفت که هیچ‌کس حق تیراندازی بر روی متعرضان را ندارد و کسانی‌که این کار را در مظاهرۀ اعتراض‌کنند‌گان حدود ده روز قبل انجام داده‌اند، باید به دولت و مردم پاسخ بگویند.

این مقام ارشد دولت وحدت ملی گفت که خواست‌های متعرضان پذیرفته می‌شود و از آن‌ها خواست تا چادرهای تحصن‌شان که مشکلات زیادی ترافیکی را برای شهروندان کشور ببارآورده‎اند، بردارند.

وی در عین حال در بارۀ تعلیق شدن وظایف‎‌های فرماندهان گارنیزیون و امنیه کابل گفت که در حال حاضر وظایف آن‌ها معلق شده‌است و تصمیم نهایی بعد از تحقیق دادستان کل کشور دربارۀ‌شان گرفته خواهد شد.

او همچنین شرایط فعلی در افغانستان را حساس خواند و افزود که دشمنان کشور در تلاش هستند با دامن زدن تفرقه‌های قومی، زبانی و سمتی، خواست و ذهن مردم را به سمتی بکشانند که سبب ضعف این کشور خواهد شد که نباید به آنها اجازه داده شود.

آقای عبدالله فاصله کنونی میان قشر سیاسی افغانستان با حکومت را در پانزده سال گذشته، بی‌سابقه خواند و تأکید کرد که تلاش‌ها و بحث‌هایی برای رفع این فاصله‌ها آغاز شده است.

رئیس اجرایی گفت: “توقع ماست که همه با هم، بهتر از پیش و با روحیه وطندوستی و روحیه صادقانه در خدمت مردم افغانستان باشیم.”

وی همچنان گفت که رهبری حکومت وحدت ملی نتوانسته خواست‌های مردم را در عرصه تامین امنیت برآورده‌کند و دولت در این امر به صورت کل کوتاه آمده‌است.

وی در عین حال از وزیران که در جلسۀ شورای وزیران اشتراک نمی‌کنند، سخت انتقاد کرد و گفت که بعد از این وزیرانی که درکابل حضور دارند و در جلسه اشتراک نمی‌کنند، برخورد این شورا با آن‌ها متفاوت خواهد بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟