عبدالله: جواب قناعت بخشی برای مردم هلمند نداریم

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17566

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در سفر روز گذشته به ولایت هلمند در جمع مقامات و وکلای هلمند در پارلمان و همچنان تعدادی از اعضای شورای ولایتی گفت که حکومت در مورد مشکلات مردم هلمند جواب قناعت بخشی ندارد، اما مردم این ولایت در روزهای آینده شاهد تصمیم حکومت خواهد بود.

آقای عبدالله اطمینان می‌دهد که وضعیت امنیتی درین ولایت را ارزیابی کرده‌اند و در روزهای آینده مردم شاهد نتیجه تصمیم حکومت خواهند بود.

آقای عبدالله دیروز پس از بررسی وضعیت امنیتی هلمند و صحبت با مقام‌های ارشد این ولایت، در یک نشست به اشتراک نمایندگان هلمند در شورای ملی و بزرگان قومی این ولایت گفت که ما جواب اساسی  در مورد مشکلات این ولایت نداریم که جواب درست به شما بدهیم و خود ما هم قانع باشیم که این جواب شکایت‌ها و مشکلات شماست. تحمل این وضعیت از توان انسان بالاست. یک مسئله اساسی که بروی آن بحث شد وضعیت عمومی هلمند و بخصوص اوضاع مرکز هلمند بود که انشاالله نتایج تصمیم ها درین مورد را در روزهای نزدیک خواهید دید.

آقای عبدالله نگفت، که چه تصمیم‌ها به هدف بهبود وضعیت امنیتی هلمند روی دست گرفته می‌شود.

او دیروز برای بررسی وضعیت امنیتی هلمند وارد این ولایت شد.

مجید آخندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند در نشست دیروز در باره وضعیت امنیتی این ولایت به رئیس اجرائیه چنین گفت: “با تأسف باید بگویم که تمامی ولسوالی‌‎های هلمند از کنترول ما خارج شده‌اند و ما در تمام هلمند بر شاروالی هم حاکمیت کامل نداریم.”

آخندزاده می گوید؛ باشندگان هلمند تنها امنیت نمی‌خواهند، آن‌ها خواهان محاکمه کسانی هستند که به باور مردم در تأمین امنیت هلمند غفلت کرده‌اند.

در این دیدار همچنان هاشم الکوزی سناتور این ولایت گفت که “جناب رئیس اجرائیه، امروز شهر از چهار طرف محاصره است. تنها شاهراه قندهار باز است و ما هیچ شاهراه باز دیگر نداریم. ما درین جا سه لوا داریم. هر لوا دو هزار تا سه هزار تشکیل دارد، اما پنجصد نفر هم در لوا نیست. پول خیالی می‎آید و به افراد خیالی داده می‎شود. قوماندان لوا باید محاکمه شود و تمامی آن‌ها به لوی څارنوالی معرفی شوند.”

محمد عمر زواک، سخنگوی والی هلمند از بازپسگیری شماری ازین پوسته‌ها توسط نیروهای تازه نفس خبر داده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟