عبدالله: تهداب افغانستان در سه سال آینده شکل می گیرد

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15464

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی که امروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران صحبت می کرد گفت این دولت دورۀ پنج‌ساله‌است، اما سه‌سال آینده سه‌سالی‌ست که افغانستان تهداب اصلی‌اش شکل می‌گیرد.

آقای عبدالله گفت امید از دوسال گذشته درس‌هایی گرفته باشیم، آرزوهایی که داشتیم کم‌تر تحقق یافته، مردم رای دادند که رای‌شان سبب تشکیل حکومت وحدت ملی شد و فضای همان انتخابات(سال ۱۳۹۳) را نباید از چشم خود دور کنیم.

عبدالله گفت که اگر اصلاحات انتخاباتی دو هفته بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی آغاز می‌شد، امروز ما به این حالت خاص قرار نمی‌گرفتیم .

رییس اجراییه کشور گفت که اصلاحات انتخاباتی یک ضرورت بوده است و در این اواخر پیشرفت‌ها در این زمینه دیده شده است.

یکی از ماده‌های توافق‌نامه حکومت وحدت ملی، اصلاحات انتخاباتی است.

آقای عبدالله در نشست امروز شورای وزیران هم‌چنان در مورد تنش‌هایش با رییس جمهور غنی که چند هفته قبل به وجود آمده بود گفت: «از فرصت برای رفع مشکلات استفاده می‌کنیم و نزد ما وجود دارد. اما مشکلات چاره اساسی می‌خواهد.

وی افزود که در این راستا، صحبت‌هایی با رییس جمهور غنی داشتیم و این صحبت‌ها را ادامه می‌دهیم.

پس از تنش‌ها میان عبدالله و غنی، تا هنوز آنها چهار دیدار با هم داشته‌اند که روی موضوعات مختلف بحث کرده‌اند.

این دیدارها به دنبال آن صورت گرفت که عبدالله عبدالله در انتقادی تند گفته بود که در مدت ۳ ماه به جز یک یا ۲ ساعت، آن‌ها با هم دیداری نداشته‌اند.

این تنش‌ها پس از آن اوج گرفت که رییس‌ اجراییه، رییس‌جمهور را متهم می‌کند که مواد توافق‌نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی را رعایت نکرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟