عبدالله: تعهدات حکومت در مورد ساخت بند برق و آب در حال عملی شدن است

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34791

وزارت انرژی و آب، قرارداد ساخت بند مچلغو در ولایت پکتیا را به ارزش 22.9 میلیون دالر با یک شرکت روسی به امضا رساند. در امضای این قرارداد داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که تعهدات حکومت در ساخت بندهای برق و آب در حال عملی شدن است.

علی‌احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، امروز یکشنبه (3 جدی) گفت که قرارداد ساخت بند مچلغو به شرکت روسی “پروجکت دیزان اجنسی کمپنی” واگذار شده است.

پروژه آبیاری و تولید برق مچلغو در ولسوالی احمدآباد ولایت پکتیا موقعیت دارد. قرار است این پروژه بر دریای پکتیا ساخته شود. کار عملی  این پروژه، هفت سال پیش آغاز شده بود؛ اما سال گذشته پس از آن که شرکت پیمان کار آن نتوانست به زمان معین این بند رابسازد، قرارداد آن فسخ شد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائی حکومت در مراسم امضای این قرارداد تأکید کرد که ایجاد بندهای آب و برق از تعهدات حکومت بوده و این تعهدات در حال عملی شدن اند.

عبدالله عبدالله گفت که ایجاد این بند خواست و نیاز اساسی مردم پکتیا بوده و تکمیل این پروژه بر زند‌گی و وضعیت اقتصادی آنان تأثیر گذار است.

آقای عبدالله تأکید کرد که نیروهای امنیتی امنیت این پروژه را تأمین خواهند کرد: آقای عبدالله گفت “برای دشمنان نباید اجازه دهیم تا در برابر چنین پروژه‌های ملی که بر اساس خواست مردم ایجاد می‌گردد مزاحمت ایجاد کنند، به این شرکت و وزارت انرژی و آب اطمینان می‌دهیم، وظیفه‌یی که از بهر تأمین امنیت این بند به نیروهای امنیتی سپرده شده‌است، آنرا به گونه بهتر بسر خواهند رسانید.”

بند مچلغو در ولسوالی احمد آباد ولایت پکتیا موقعیت دارد و ارتفاع آن به ۴۷ متر می‌رسد.

کار ساخت این بند چند سال پیش آغاز شده بود اما به گفته وزیر انرژی و آب به علت اختلاف‌ها میان شرکت‌های قرارداد کننده، کار آن در سال ۱۳۹۳ متوقف گردید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟