عبدالله: اگر با استعفای من مشکلات حل می شود، حاضرم استعفا دهم

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23772

بعد از حمله خونین روز چهارشنبه گذشته در کابل و در پی آن اعتراض صدها تن از شهروندان مبنی بر ضعف حکومت در تامین امنیت، داکتر عبدالله رئیس اجرایی می گوید؛ اگر با استعفای من مشکلات حل می شد، حاضرم استعفا دهم.

عبدالله عبدالله عصر شنبه در یک کنفرانس خبری گفت “که اگر استعفایم درد مردم را دوا می کرد”، حاضر است از سمتش کنار برود. او می گوید که اکنون کشور تحت حملۀ وحشیانه دشمن قرار دارد.

آقای عبدالله گفت: ” اگر این (استعفا) راه حل چالش های کنونی می بود که افغانستان با آن رو به رو است، من مطمئن هستم و یا حد اقل از طرف خودم می توانم بگویم که حاضر می بودم استعفا دهم.”

رئیس اجرایی، حضورش را در حکومت یک امتیاز نه بلکه یک مسوولیت عنوان کرد.

پس از حملۀ مرگبار روز چهارشنبۀ کابل که در آن بیش از ۸۰ تن کشته و حدود ۴۵۰ تن مجروح شد، برخی از فعالان جامعۀ مدنی و سیاسی با راه اندازی مظاهرات خواهان استعفای رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان شدند.

پس از کشته شدن چندین تن در اثر درگیری میان مظاهره کنندگان روز جمعه و نیرو های امنیتی در کابل، مظاهره کنندگان برعلاوۀ برکناری سران حکومت، خواهان کناره گیری وزیر داخله و سایر مقامات امنیتی شدند.

در میان مظاهره کنندگان، برخی از مخالفین سیاسی و شماری از افراد بلندپایۀ حکومتی نیز دیده شده اند که به باور برخی از تحلیلگران، همین حلقات از اعتراضات مدنی، استفاده های شخصی و گروهی می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟