عبدالله: افغانستان در سال 2017 به کمک بشردوستانه 550 میلیون دالری نیاز دارد

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17196

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور در نشست خبری که به منظور هماهنگی کمک های بین المللی در کابل برگزار شده بود؛ گفت که افغانستان در سال ۲۰۱۷ به علت جنگ های داخلی و افزایش عودت مهاجرین از کشور های مختلف به کمک بشردوستانه 550 میلیون دالری نیاز دارد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان و مارک باودن هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در افغانستان به روز شنبه مشترکاً از جامعۀ جهانی این مبلغ کمک‌های بشری را درخواست کردند.

این در حالی است که به گفتۀ آقای عبدالله، سال گذشته میلادی (۲۰۱۶)، افغانستان به ۴۴۰ میلیون دالر نیاز داشت تا به افراد نیازمند رسیدگی کند.

تداوم جنگ، تهدیدهای حوادث طبیعی، افزایش بیجاشدگان داخلی و شمار برگشت‌کنندگان، سبب شده است که دولت افغانستان نسبت به سال گذشته، کمک‌های بیشتر را از جامعۀ جهانی درخواست کند.

در سال گذشته میلادی، افغانستان بیش از یک میلیون برگشت‌کننده داشت و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار افغان، به دلیل جنگ، ناامنی و برخی موارد نیز حوادث طبیعی از محلات اصلی شان بیجا شدند.

آقای عبدالله با اشاره به این عوامل گفت “فراخوان امسال ما هم در راستای همان نیازها و ضرورت‌های مردم افغانستان است که انشاالله جواب مثبت از همکارهای بین‌المللی ما داشته باشیم، در این برنامه ۵۵۰ میلیون دالر پیش‌بینی شده است”.

رئیس اجرائیه افغانستان افزود که ۲۴۰ میلیون دالر این مبلغ، برای رسیدگی به نیازمندی‌های عاجل مهاجرین و عودت‌کنندگان اختصاص داده شده و متباقی به بخش‌های صحت، زراعت، حفظ‌الصحه محیطی، سرپناه اضطراری، مصؤونیت غذایی و آب آشامیدنی صحی در نظر گرفته شده است.

او همچنان به نهاد های کمک رسانی اطمنان داد که روند کمک رسانی به افغان‌ها شفاف بوده و بطور موثر مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنان عبدالله از نیروهای امنیتی خواست که در قسمت تامین امنیت نهاد های کمک رسانی توجه تلاش بیشتری را به خرج دهند.

در همین حال، مارک باودن هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل، گفت، امسال وضعیت افغانستان از لحاظ نیازمندی کمک‌های بشردوستانه با مشکلات استثنایی مواجه خواهد بود.

آقای باودن گفت، افزایش شمار برگشت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی سبب شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی افغانستان بیشتر به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته باشد.

سازمان ملل متحد تخمین می‌کند که در سال روان میلادی، حد اقل بیش از نُه میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشری اند و این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۳ در صد افزایش یافته است.

ارقام سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که سال گذشتۀ میلادی، روزانه به طور متوسط، ۱۷۰۰ شهروند افغان به دلایل ناامنی منازل شان را ترک کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟