عبدالله: از اعزام هزاران سرباز جدید ناتو به افغانستان استقبال می کنیم

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 25158

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی در واکنش به اعزام چند هزار سرباز جدید ناتو به کشورٰ آن را موجب جدی تر شدن مبارزه با تروریسم در کشور دانسته است.

وی تصمیم ناتو در رابطه با افزتیش نیرو در افغانستان را نشانه جدی اراده متحدین بین المللی افغانستان در مبارزه جهانی با ترورزیم عنوان کرده است.

آقای عبدالله در صفحه فیسبوک خود در این رابطه نوشته است : ” افزايش حمايت از نیروهای خاص كه در جنگ با تروريسم، موثريت شان را به اثبات رسانيده‌اند، تجهيز و اكمال نیروهای هوایی كشور كه باعث بلند رفتن ظرفيت ترانسپورتى و موثريت حمايت هوائى از نيروهاى زمينى در حال جنگ خواهد شد و آموزش كادرهاى رهبرى نيروهاى امنيتى و دفاعى، نمايانگر اين واقعيت است كه مبارزه بر علیه تروریزم در افغانستان جدی ‌تر می‌شود”.

این واکنش رئیس اجرائیه در حالی صورت می گیرد که عامه مردم افغانستان افزایش نیروهای خارجی در افغانستان را موجب بیشتر شدن نا امنی ها در افغانستان می دانند.

در سالهای اخیر که حکومت وحدت ملی در کشور حاکم شده استٰ دامنه نا امنی ها روز به روز در مناطق مختلف افغانستان در حال گسترش است و نیروهای خارجی موفق نشده اند به تعهدات خود در خصوص تامین امنیت نسبی و آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستانی عمل کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟