عبداللطیف پدرام: با آمدن حکمتیار صلح و ثبات پایدار نمی شود/ نظام فدرالی به معنای تجزیه نیست

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 17811

عبداللطیف پدرام رئیس حزب کنگره ملی افغانستان می گوید که با آمدن گلبدین حکمتیار صلح و ثبات در کشور تامین نشده بلکه بحران بیشتر از گذشته خواهد شد.

عبداللطیف پدرام رییس حزب کنگره ملی روز گذشته (سه شنبه) در یک نشست خبری گفت که آقای حکمتیار به پروسه صلح باورمند نیست.

آقای پدرام گفت: با آمدن حکمتیار به کابل صلح و ثبات تامین نشده بلکه بحران ‌های موجود در کشور تشدید می شود.

او همزمان افزود که اگر حکمتیار به صلح و ثبات در کشور باور می داشت تمامی سلاح ها و مهمات جنگجویان خود را به دولت تسلیم می کرد.

پدرام در حالی از شدت بحران با حضور حکمتیار در گذشته خبر می دهد که پیش از این امین کریم یک عضو ارشد حزب اسلامی گفته بود که خلع سلاح هواداران حزب شامل توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت نمی شود.

رییس حزب کنگره ملی افزود: حکمتیار می فهمد که افغانستان در شرایط جنگی قرار داشته و تسلیم اسلحه ی جنگجویان حزب اسلامی به دولت به کاهش نفوذ او در مواضع جنگی منجر می شود.

عبداللطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان در این نشست که تحت نام “فدرالیزم در افغانستان” برگزار شده بود ایجاد نظام فدرال در افغانستان را کار آمد خواند.

اقای پدرام گفت که تنها نظام فدرال راه بیرون رفت افغانستان از بحران های موجود می باشد.

پدرام گفت: دولت افغانستان به بن ‌‌بست رسیده است، اگر الگوی فدرالیزم در افغانستان تطبیق نگردد بی عدالتی ها تشدید شده و به جنگ قومی منجر خواهد شد.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، ضمن تاکيد بر تغيير نظام رياستى به فدرالى، مى گويد که تشکيل نظام فدرال، به معنای تجزيۀ افغانستان نيست.

عبداللطيف پدرام می گوید که نظام کنونی افغانستان، به بُن بست مواجه است و چالشهاى موجودکشور، با تغییر نظام از ریاستی به فدرالی مرفوع خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟