عبدالرئوف ابراهیمی: تنها راه نجات کشور حل اختلافات میان رهبران سیاسی است

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 41480

به گزارش خبرگزاری اطلس، مجلس نمایندگان در واکنش به تشکیل ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در ترکیه می‌گوید که رهبران سیاسی با کنار گذاشتن اختلاف‌ها باید کشور را نجات دهند.

عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۹، ثور) این مجلس، گفت که رهبران حکومت و احزاب سیاسی با وفاق سیاسی کشور را از حالت بحرانی کنونی نجات دهند.

آقای ابراهیمی گفت که مردم افغانستان در هر شرایطی از کشور دفاع کرده و امروز هم در برابر جنگ اعلام نشده و خطرناک تروریزم بین المللی قرار دارند.

او افزود که رهبران حکومت و احزاب سیاسی باید با درک این شرایط، از ادامه‌ی اختلاف‌ها باهمدیگر صرف نظر کنند.

رییس مجلس هر چند مشخصأ از ائتلاف و یا مخالفت‌ های خاص سیاسی نام نگرفت؛ اما گفت که اخیراً ائتلاف بزرگی با اشتراک برخی سران احزاب سیاسی در ترکیه ایجاد شده است.

او به اختلاف‌های سیاسی ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجراییه بر سر چگونگی توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت که بزرگان کشور باید برای حل بحران افغانستان دست بکار شوند.

برخی نمایندگان دیگر نیز می‌گویند که تشکل ائتلاف‌ها مشکلات کشور را حل نمی‌کند و باید رهبران سیاسی و همه مردم افغانستان به صورت هماهنگ در برابر بحران کنونی کشور ایستادگی کنند.

منور شاه بهادری نماینده مردم هرات در مجلس گفت که رهبران سیاسی یک روز ائتلاف تشکیل می‌دهند و روز دیگر همدیگر را به خلق بحران متهم می‌کنند؛ و اینگونه «ما خود سرنوشت خود را برای تأمین منافع شخصی به دست باد داده ایم.»

آقای بهادری بیان داشت که رهبران سیاسی باید دست از مخالفت‌های سیاسی برداشته و بیشتر از این مردم افغانستان به اسارت خود نکشانند.

اما لالی حمیدزی یکی از اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، می‌گوید که این ائتلاف برای ایجاد یک حکومت خوب در کشور و نظارت شفاف انتخابات تشکیل شده است.

وی افزود که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، نامزد مشخصی را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور معرفی خواهد کرد.

این عضو مجلس تأکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی از تروریستان در کشور دفاع می‌کنند و به همین دلیل، ائتلاف بزرگ ملی افغانستان اجازه نمی‌دهد کارهای غیر قانونی حکومت ادامه پیدا کند.

از سویی هم عبدالستار درزابی دیگر عضو مجلس نیز یاد آور شد که بدون تمثیل عدالت اجتماعی در کشور، حکومت نمی‌تواند به مردم افغانستان را به سمت ملت شدن حرکت دهد،این در حالی است که ائتلاف بزرگ ملی نجات افغانستان هفته‌ی گذشته در ترکیه ایجاد شده است.

ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش و معاون اول ریاست جمهوری، عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان، ظاهر قدیر و لالی حمیدزی دو عضو دیگر مجلس از تشکیل دهندگان این ائتلاف هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟