ظاهر قدیر: آمریکا با بمباران طالبان، داعشیان را در چپرهار ولایت ننگرهار نجات داد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21681

ظاهر قدیر نماینده مردم ننگرهار در پارلمان می گوید که در درگیری بین داعش و طالبان در ولسوالی چپرهار این ولایت، نیروهای ویژه آمریکایی به کمک داعش آمدند و طالبان را شبه نظامیان بمباران کردند.

این نماینده مردم ننگرهار در مجلس اعلام کرد که نظامیان ویژه آمریکایی با استفاده از هواپیماهای جنگی به کمک داعش شتافتند و آنان را از محاصره طالبان نجات دادند.

ظاهر قدیر نماینده مجلس امروز (چهارشنبه) در نشست علنی مجلس گفت که روز گذشته شمار زیادی از افراد داعش در منطقه «مسجد سفید» در ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار در محاصره طالبان قرار گرفتند و طالبان درصدد نابودی آنان بودند که نظامیان آمریکائی مانع این کار شدند.

وی افزود: با آغاز درگیری طالبان و داعش هواپیماهای آمریکایی و نیروی ویژه آنان در منطقه به پرواز درآمدند و طالبان را مورد هدف حملات هوایی قرار دادند و داعشی های محاصره شده را نجات دادند.

ظاهر قدیر تاکید کرد که طالبان و داعشیان هر دو دشمنان مردم این کشور هستند، اما وی نمی داند که چرا نظامیان آمریکایی طالبان را هدف حمله قرار داده و داعشیان را نجات می دهند.

قدیر پس از پرتاب مادر بمب ها در ننگرهار نیز گفت که امریکائی این بمب را بر سر مواضع داعش پرتاب نکرده اند، بلکه با هدف دسترسی به معادن باارزش این منطقه پرتاب کرده اند.

به گفته وی، آمریکا زمینه استخراج این معادن را فراهم کرد و اکنون قصد دارد زمینه استخراج آن معادن را برای داعشی های مستقر در این منطقه تسهیل کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟