طرح جدید امنیتی تا چه حد در امنیت کابل تاثیر دارد؟

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28941

بعد از وقوع انفجارهای پیاپی در شهر کابل و قربانی های بی شمار این افنجارها ، باعث شد مسئولان امنیتی به فکر طرحی تازه برای امنیت شهر کابل بیفتند. این طرح که روز گذشته توسط توسط مقام امنیتی معرفی شد، در ابتدا نقاط دیپلوماتیک و بعد سایر بخش های کابل را در بر می گیرد.

طرح تازۀ امنیتی شهر کابل با حضور مقام‌های امنیتی وزارت داخله، شهرداری و زون پایتخت معرفی شد. مقام‌های امنیتی می‌گویند، این طرح در نخست روی نقاط دیپلماتیک شهر کابل تمرکز دارد و پس از آن بخش‌های دیگر پایتخت را نیز در بر خواهد گرفت. به باور آنان، ایجاد 26 ایست بازرسی برای جلوگیری از ورود وسایط با تناژ بلند، یکی از موارد اساسی شامل این طرح است.

این طرح در حالی مطرح می شود که بسیاری از شهروندان کابل از امنیت این شهر ناراض هستند. وقوع انفجارهای مهیب، اختطاف ها و درگیری ها، قتل و سرقت از جمله مواردی است که شهروندان کابلی از وجود آن احساس آرامش ندارند.

محمدسالم احساس، سرپرست فرماندهی پولیس کابل روز گذشته (دوشنبه) هنگام معرفی این طرح می‌گوید، طرح امنیتی تازه به هدف تأمین امنیت شهر کابل به ویژه ساحات دیپلماتیک ساخته شده است.

به گفتۀ او، طرح تازۀ امنیتی شکل توسعه‌یی دارد و در سراسر پایتخت و اطراف آن عملی می‌شود. سرپرست فرماندهی پولیس کابل می‌افزاید که برای عملی‌کردن این پلان تمام نهادهای امنیتی پایتخت به گونۀ هماهنگ کار می‌کنند.

استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده در ایست‌های بازرسی، نصب دستگاه‌های بازرسی سیار و کمره‌های امنیتی در سطح شهر، گشت‌زن‌های سیار و افزودن یک کندک 500 نفری در قطعۀ ضد آشوب از مواردی‌اند که در طرح جدید امنیتی گنجانده شده‌اند.

مسؤولان شهرداری کابل و زون پایتخت نیز در این نشست می‌گویند، برای حمایت از طرح تازۀ امنیتی برنامه‌های حمایتی‌یی را روی دست دارند.

طرح تازۀ امنیتی کابل در حالی عملی می‌شود که پایتخت در این اواخر شاهد رویدادهای مرگ‌بار تروریستی بوده است.

باید دید با طرح جدید امنیتی شهر کابل آیا از وجود انفجارهای مرگبار در شهر کابل کاسته می شود یا خیر؟ و یا اینکه این طرح مانند ده طرح دیگر فقط نوشته ای بروی کاغذ خواهد بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟