طرح بودجه مالی سال آینده از سوی پارلمان تصویب شد

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادپارلمانتیتر 1دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 17061

مجلس نمایندگان پیش از آغاز تعطیلی زمستانی این مجلس، طرح بودجۀ مالی سال آینده را به تصویب رساندند.

این مجلس که پیش از این، بودجه مالی را به دلیل آن‌چه عدم توازن و شفافیت در آن گفته شد، رد نموده بود اما امروز آن را با اکثریت آرا تصویب کردند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان بودجه را به رای‌گیری گذاشت که از ۱۴۱ نفر نصاب مجلس، با تنها یک کارت قرمز و متباقی کارت سبز تصویب گردید.

بودجۀ سال آینده مالی در کل ۴۲۸٫ ۴۱۳ میلیارد افغانی در نظر گرفته شده که از این جمله ۲۶۸٫ ۴۱۲ میلیارد آن بودجۀ انکشافی و ۱۶۱٫۰۰۱ میلیارد آن بودجۀ عادی می‌باشد.

بنا بر معلومات ، ۳۶ درصد بودجه به سکتور امنیت، ۲۱ درصد به زیربناها، ۱۳ درصد به معارف، شش درصد به بخش زراعت، و متباقی برای سکتورهای دیگر در نظر گرفته شده است.

رییس مجلس نمایندگان گفت که بودجه پس از غور و بررسی توسط این مجلس دوباره به رای‌گیری گذاشته شده‌است.

حدود چهار هفته پیش مجلس نماینده‌گان بودجۀ سال آینده را که از سوی نمایندگان غیر متوازن عنوان گردید رد کرد، در حالی که مجلس سنا آن را مورد تایید قرار داده بود.

مجلس نمایند‌گان بودجۀ سال آینده را در وضعیتی به تصویب رسانید که قرار است روز چهارشنبه رخصتی زمستانی نمایند‌گان آغاز گردد.

رییس مجلس خطاب به نهادهای امنیتی گفت که نمایند‌گان به تعطیلات می‌روند و نظر به وضعیت نگران‌کنندۀ امنیتی که شاهد هستیم، رییس جمهور و ارگان‌های امنیتی در ارتباط به اعضای شورای ملی در کابل و ولایت‌ها تدابیر شدید امنیتی را در جریان دیدار نمایند‌گان از موکلین‌شان، روی‌دست گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟