طالبان ولسوالی «کجکی» را تصرف کرد

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9632

طالبان ولسوالی «کجکی» ولایت هلمند را به تصرف خود در آورد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان ایرکا، مسئولان امنیتی ولایت بغلان چندی قبل اعلام کرده بودند که طالبان پس از اینکه نیروهای اردوی ملی به‌دلیل عقب‌نشینی تاکتیکی منطقه «نوروزک» ولسوالی بغلان مرکزی را ترک کردند، پایگاه نظامی این منطقه را پس از یک سال دوباره تصرف کردند.

منابع امنیتى ولایت بغلان گفتند که مخالفان مسلح، از یک ماه قبل، چندین حمله را برای بازپس‌گیری پایگاه نظامی نوروزک راه‌اندازی کردند که این پایگاه سرانجام شب گذشته با عقب‌نشینی نیروهای ارتش به تصرف طالبان درآمد.

ولسوالی «راغستان» ولایت بدخشان در شمال کشور نیز پس از چند روز مقاومت نیروهای امنیتی و نظامی محلی توسط طالبان مسلح سقوط کرده بود.

«محمد شریف خان» والی ولسوالی «موسی‌قلعه» ولایت هلمند در جنوب کشور نیز از قرار گرفتن این ولسوالی در آستانه سقوط توسط طالبان مسلح خبر داده بود.

ولسوالی کجکی در حالی سقوط کرده است که پس از اعلام و تأیید مرگ ملا عمر رهبر سابق طالبان، حملات این گروه و ناامنی در افغانستان گسترش یافته است.
از زمان شدت گرفتن خشونت‌ها و درگیری‌ها میان جنگجویان طالبان و نیروهای امنیتی و دفاعی شور، ولسوالیهای و روستاهای زیادی توسط طالبان سقوط کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟