طالبان همکاری خود در کشتار مردم سرپل را رد کرد

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28532

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در حالی که مقام‌های محلی افغانستان مدعی هستند که در حمله‌ای در ولایت سرپل، که شبه‌نظامیان طالبان و یک فرمانده بیعت‌کرده با «داعش»، در همکاری با هم انجام داده‌اند، طالبان این ادعا را رد کرد.

شایعه

مقامات افغانستان ۱۵ مرداد/ اسد اعلام کردند در حمله شبه‌نظامیان به روستای میرزااولنگ در منطقه سرپل، تا ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و زنان و کودکان نیز در میان قربانیان هستند.

«محمد ظاهر» والی سرپل، می‌گوید به جز قربانیان نظامی «بین سی تا چهل نفر» از غیرنظامیان کشته شده‌اند که «در بین شهدا اجساد سالمندان و زنان دیده می‌شود، حتی گفته شده که اجساد کودکان هم موجود است».

«نور رحمانی امین‌یار» از مقام‌های ارشد استانداری سرپل به خبرنگاران گفته است این حمله «با همکاری طالبان و داعش» صورت گرفته‌است. به گفته امین‌یار، رهبری طالبان با ملا نادر و رهبری داعشی‌ها با شیرمحمد غضنفر بوده‌است.

رد شایعه

سخنگوی طالبان مدعی شده غیرنظامیان در این حمله کشته نشده و هیچ همکاری بین آنها و داعش صورت نگرفته‌ است.

طالبان اما مدعی شده که غضنفر «از نفرات داعش نیست» و «هیچ همکاری» بین آنها و داعش صورت نگرفته‌است. پیش از این درگیری‌هایی میان این گروه و داعش صورت گرفته بود، اما اگر ائتلاف یا همکاری بین دو گروه شکل گرفته باشد، این موضوع می‌تواند در بحران فعلی افغانستان، نگرانی‌های تازه‌ای را ایجاد کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟