طالبان نشست علمای دینی در کابل، پروسه ای به سفارش آمریکا است

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43456

طالبان در واکنش به نشست علمای دینی در کابل و محکوم کردن جنگ فعلی توسط این علما گفته است که این نشست پروسه کاملا آمریکایی و سفارش شده از سوی آمریکا است.

روز گذشته صدها تن از علمای دین با برگزاری یک نشست در کابل، جنگ فعلی در کشور را نامشروع و ناروا دانستند و از طالبان و حکومت خواستند تا از طریق مذاکره به این جنگ پایان دهند.

گروه طالبان، نشست بزرگ عالمان دینی در شهر کابل که پیرامون محکومیت جنگ جاری در افغانستان برگزار شده بود را پروسه سفارشی و امریکایی خوانده است.

طالبان با نشر بیانیه ای، برگزاری نشست عالمان دینی در کابل را پروسه امریکایی و نمایشی عنوان کرده و ادعا کرده‌اند که این گونه نشست‌ها به فرمایش امریکا برگزار می‌شوند.

طالبان با اشاره به اظهارات نیکلسون، فرمانده نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان که گفته بود فشارهای نظامی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی بر طالبان افزایش خواهد یافت، ادعا کرده‌اند که نشست‌هایی از این قبیل از سوی ایالات متحده طرح ریزی می‌شود.

طالبان ادعا کرده اند که اشتراک کنندگان همایش عالمان دینی در کابل مردم عادی بود. طالبان از علمای دینی خواسته تا با این گروه همکاری کنند.

پس از پایان این نشست، یک حمله انتحاری در نزدیکی خیمه لویه جرگه رخ داد که به گفته مقامات پلیس کابل در این حمله 7 تن جان باخته و 9 تن دیگر زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟