طالبان منزل یک فرمانده داعش را در نورستان به آتش کشید

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 25040

گروه طالبان در ولسوالی وانت وایگل ولایت نورستان بر خانۀ یکی از فرماندهان مهم گروه دولت اسلامی یا داعش حمله کرده و خانۀ او را آتش زده‌اند.

صدای امریکا به نقل از رحمت‌الله رحمتی، ولسوال وانت وایگل گزارش می‌دهد که این حمله در ساحۀ گلایگل بر خانۀ فرماندۀ داعش به نام نورا انجام شده‌است.

ولسوال وانت وایگل گفته‌است که قومندان نورا اولین و مهم‌ترین فرماندۀ گروه داعش در این ولسوالی بوده‌است.

او گفته‌است که در پی این حمله، درگیری چندساعت دوام یافته که سرانجام فرماندۀ داعش از خانه‌اش فرار کرده و طالبان خانۀ او را آتش زده‌اند.

در همین حال یکی از باشندگان محل گفته‌است که قومندان نورا به دنبال جلب و جذب برای داعش بوده و شماری از هواداران را نیز جلب کرده‌است.

در همین حال انجینیر سعدالله پاینده‌زوی، رییس شورای ولایتی نورستان فعالیت گروه داعش را در شماری از بخش‌های آن ولایت رد نکرده اما گفته‌است که این گروه هنوز به گونۀ عملی وارد جنگ نشده‌است.

اما گروه‌های جنگجوی طالبان امارت اسلامی و داعش یا دولت اسلامی در مورد این گزارش تا به حال اظهار نظر نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد با آن‌که حکومت به گونۀ جدی در حال تلاش برای سرکوب داعش است، این گروه نیز در بخش‌های مختلف افغانستان در حال توسعۀ نفوذش می‌باشد.

داعش در حدود دوسال قبل در ننگرهار فعالیتش را آغاز کرد اما اکنون این گروه در ولایت های زابل، فراه، کنر، جوزجان، فاریاب، غور و نورستان فعالیت هایش را شدت بخشیده است و هر روز بیش‌تر از گذشته ساحۀ فعالیتش را در افغانستان افزایش می‌دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟