طالبان در 10 ماه گذشته حدود 19 هزار حمله انجام داده است

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17326

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در کنفرانس روز گذشته (سه شنبه) گفته است که، گروه طالبان در 10ماهه گذشته حدود 19 هزار حمله در کشور انجام داده است که در مقابل نیروهای امنیتی افغانستان در همین دوره حدود 700 عملیات را در مبارزه با این شورشیان شکل داده اند.

به گزارش اسکای نیوز، دولت وزیری گفت، آماری ندارد تا بتواند مقایسه ای درباره حملات طالبان در مدت مشابه سال گذشته ارائه دهد اما «در سال 1395 حملات طالبان خیلی بدتر بوده است.»

وزیری به خبرنگاران گفت: 2هزار و 31 تن از افراد طالبان در 10 ماهه گذشته بازداشت و 256 تن از سران این گروه نیز کشته شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع گفته است که گروه طالبان سال گذشته به اهداف خود نرسید و متحمل تلفات سنگینی شد، اما وی تائید کرد: هشت ولسوالی در ولایت های زابل، بدخشان و هلمند در تصرف طالبان قرار دارد که به زودی عملیات بازپس گیری آن آغاز خواهد شد.

این در حالیست که بعد از حملات مرگبار اخیر طالبان در کشور، بسیاری از کارشناسان سال آینده را سالی خطرناک و مهم برای نیروی های امنیتی افغانستان می داند و هشدار می دهند طالبان سال آینده حملات بیشتری را سازماندهی خواهد کرد.

چندی پیش نیز دفتر سازمان ملل در کابل با انتشار بیانیه ای گفته بود سال 2017 میلادی در افغانستان، خشونت ها و منازعات افزایش می یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟