طالبان: در نشست عربستان تلاش شد تا افغانستان، تبدیل به فلسطین دوم شود

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 44972

طالبان در واکنش به نشست علمای مسلمان در مورد صلح در افغانستان گفته است که این نشست برنامه مقام ها و نظامیان آمریکایی است تا جنایت خارجی ها و اشغال افغانستان توسط آنان نادیده گرفته شود. در این نشست تلاش شد تا از افغانستان به عنوان فلسطین دوم شناخته شود.

طالبان در واکنش به نشست علمایی از 37 کشور مسلمان در عربستان برای مشروعیت‌زدایی از جنگ این گروه در افغانستان اظهار داشت که شرکت‌کنندگان به جای محکومیت اشغال افغانستان و نادیده گرفتن جنایت‌های خارجی‌ها، برای تبدیل شدن افغانستان به فلسطین دوم تلاش کردند.

طالبان اعلام کرد که در این نشست هیچکدام از عالمان مشهور افغانستان، منطقه و یا جهان حضور نیافتند و شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها را نیز مامورین برخی دولت‌ها تشکیل می‌دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این موضوع سبب شد تا هیچکدام از حضار مسئله اشغال افغانستان، حضور نظامی آمریکا، بمباران غیرنظامیان افغان و دیگر فجایع را مطرح نکنند.

طالبان افزود: کنفرانس اسلامی و عالمان سعودی باید با استفاده از جایگاه بین‌المللی خود از آمریکا و ناتو می‌خواستند تا بمباران ملت مظلوم افغانستان را متوقف شود اما در این نشست تلاش شد تا از و افغانستان فلسطین دوم ساخته شود و با بستن دست‌های مبارزین، ظلم و جنایت اشغالگران نادیده گرفته شود.

این گروه افزود که این نشست انعکاس دهنده وضعیت دردناک امت اسلامی است که بنام عالمان دین در این نشست‌ها چه نقش‌هایی بازی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟