طالبان در بغلان زیر نظر مشاوران روسی، پاکستانی، چچنی و عرب آموزش می بینند

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 22544

مقام‌های امنیتی بغلان می‌گویند، طالبان مشاوران چچنی، پاکستانی، عربی و روسی دارند و فعالیت‌های این گروه زیر نظر این مشاوران عملی می‌شود.

اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس این ولایت در یک نشست خبری امروز (سه شنبه) با بیان این مطلب می‌گوید، کشورهایی که در رقابت با حامیان خارجی افغانستان قرار دارند، برای تطبیق برنامه‌های درازمدت خود در تلاش ناامن‌کردن افغانستان هستند.

فرمانده پولیس بغلان می‌گوید که حضور جامعه جهانی و حمایت از دولت و نیروهای امنیتی افغانستان شماری از کشورها را نگران کرده و «پای کشورهای همسایه را به افغانستان کشانده است.»

پیش از این از موجودیت افراد نقاب‌پوش در کنار طالبان در بغلان حرف‌هایی وجود داشت و گفته می‌شد حتا مشاوران زن روسی طالبان را در تطبیق برنامه‌های‌شان در بغلان کمک می‌کنند، اما حمایت و تجهیز طالبان بارها از سوی مقام‌های مسکو رد شد.

عبدالحی نعمتی، والی بغلان در این نشست می‌گوید، نیروهای زمینی و هوایی برای تأمین امنیت به بغلان آمده‌اند.

رجب‌علی راشد، معاون قول اردوی 209 شاهین نیز می‌گوید، به زودی عملیات‌هایی را برای باز پس‌گیری ولسوالی دهنۀ‌غوری و ساحات دندغوری و دندشهاب‌الدین راه‌اندازی می‌کنند.

طالبان از یک هفته به این‌سو حملات گسترده‌یی را برای تصرف ولسوالی بورکۀ بغلان و پاسگاه‌های مستقر در شاهراه‌های این ولایت انجام داده‌اند. در نتیجۀ زدوخورد این گروه با نیروهای امنیتی تاکنون 64 تن از طالبان کشته شده و 48 تن دیگر زخم برداشته اند. تلفات نیروهای امنیتی نیز در این نبردها 7 کشته و 12 زخمی گفته می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟