طالبان درخواست مذاکرات بین الافغانی را رد کرد

  • انتشار: ۴ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 16413

سخنگویان طالبان درخواست نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان را، مبنی بر مذاکرات صلح بین الافغانی رد کرده است و خواهان خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان شده است.

طالبان گفته است که اگر سازمان ملل متحد واقعا می خواهد جنگ ۱۵ ساله را در افغانستان خاتمه بخشد، بر نظامیان خارجی به رهبری ایالات متحده فشار وارد کند تا به گفتۀ آنان “اشغال” افغانستان را پایان بخشند.

تادا میچی یاماماتو، نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در اوایل هفتۀ جاری در جریان گزارشدهی به شورای امنیت ملل متحد در نیویارک، خواستار آغاز مجدد مذاکرات صلح شد و از طالبان خواست تا مستقیماً بدون هیچ گونه پیش شرطی با حکومت افغانستان وارد مذاکره شود.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند می گوید تا زمانی که نیروهای “اشغالگر خارجی” در افغانستان حضور داشته باشند، هر گونه مذاکرات صلح و مصالحه بی معنی است.

یاماماتو افزود که “ما همه می دانیم که تنش ها در افغانستان هیچ گونه راه حل نظامی ندارد. رهبریت طالبان باید بر این موضوع مجدداً غور کنند که گویا اهدف شان را فقط در میدان جنگ به دست آورده میتوانند.”

اما سخنگوی طالبان تاکید کرد که تمام جوانبی که خواهان حل مشکلات در افغانستان اند باید بر نیروهای خارجی فشار وارد کنند تا افغانستان را ترک کنند و به مردم آن کشور اجازه دهند تا سیستم حکومتداری را ایجاد کنند که براساس خواست های آنان باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟