طالبان خطاب به معترضان: مردم هلمند باید در مقابل پایگاه های آمریکا در هلمند تظاهرات کنند

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 38890

به گزارش خبرگزاری اطلس،طالبان در واکنش به تظاهرات فعالین مدنی در ولایت هلمند گفته است که مردم هلمند باید در مقابل پایگاه های آمریکایی در این ولایت دست به تظاهرات بزنند. طالبان گفته آنها برای مقابله با اشغال آمریکایی ها دست به نبرد زده اند.

به دنبال حمله جمعه شب در مرکز ولایت هلمند که ۱۶ کشته و بیش از ۵۰ زخمی به جا گذاشت، جوانان و زنان این ولایت خیمه‌های تحصن برپا کرده اند و قصد دارند که امروز (5 شنبه) از منطقه لشکرگاه مرکز ولایت هلمند به سمت ولسوالی «موسی قلعه»، منطقه تحت نظر طالبان، راهپیمایی کنند.

در این خیمه های تحصن تعدادی از زنان مسن و سالخورده نشسته اند و از گروه طالبان میخواهند که به این حرکت خودجوش و مدنی پاسخ مثبت دهند و از جنگ و حملات دست بردارند.

بعد از اعلام فراخوان راهپیمایی کم سابقه و ضد جنگ در جنوب ولایت هلمند،(مرکز قدرت گروه طالبان)،این گروه از مردم و معترضان خواستند که در مناطقی تحت کنترل آنها هستند دست از راهپیمایی و شعار بردارند در غیر این صورت طالبان پیامدهای آن را بر عهده نخواهد داشت.

طالبان با بیان اینکه جنگ آنها برای تامین امنیت صلح بوده و اشغال و دخالت بیگانگان آنها را وادار به جنگ کرده است و از مردم هلمند خواستند که در مقابل پایگاه آمریکایی ها در هلمند دست به تظاهرات بزنند.

طالبان در هلمند بیشترین حضور را دارند و بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر و کانون اصلی جنگ افغانستان است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟