طالبان بعد از تصرف یک قریه در بدخشان، گودی های یک مکتب را سر برید

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22203

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان خبر داده است که افراد وابسته به گروه طالبان تمام جنس‌های مکتب قریه‌ی بازگیر ولسوالی اشکاشم این ولایت را تخریب و همچنین غارت کرده‌اند.

در خبرنامه‌ی امروز(پنجشنبه) این اداره به نشر رسیده است، گفته شده که این هراس‌افگنان همچنین وسیله‌های بازی کودکان را در این مکتب از بین بردند و گودی‌های بازی آنان را سربریدند.

بر اساس خبرنامه، این افراد ۲۰۰ کمپل و لحاف باشندگان قریه‌ی بازگیر را با خود بردند و بر ساکنان این قریه فشار آورده‌اند که به جبر به آنان خرج دهند.

خبرنامه افزوده است که این قریه در حال حاضر تحت اداره‌ی نیروهای امنیتی کشور است و ساکنان قریه‌ی بازگیر در دیدار روز گذشته با والی بدخشان، حمایت‌شان را از نظامیان کشور اعلام کرده‌اند.

بدخشان در شمال کشور موقعیت دارد و یکی از ولایت‌های ناامن شمال به شمار می‌رود. اخیرن ولسوالی زیباک این ولایت تحت تصرف گروه طالبان درآمد و عملیات بازپس‌گیری آن هنوز جریان دارد.

پیش از این روزنامه‌ی بریتانیایی گاردین در گزارشی نوشته بود که گروه طالبان در شرق افغانستان عضوهایش را به صفت معلم در مکتب‌های دولتی مقرر می‌کند و آنان روزانه مشغول تدریس و پس از آن برضد نیروهای امنیتی “کلاشینکوف” برمی‌دارند.

افراد وابسته به گروه طالبان تا اکنون بارها مکتب‌ها را در شماری از ولایت‌های کشور سوختانده‌اند. این گروه همچنین به شدت مخالف رفتن دختران به مکتب است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟