طالبان بعد از تصرف ولسوالی زنخان غزنی، 4 پاسگاه و چندین عراده تانک را به آتش کشیدند

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29406

مقامات در ولایت غزنی می گویند در نتیجه کنترل چند ساعته شورشیان طالبان بر ولسوالی زنخان ولایت غزنی، چندین پاسگاه امنیتی توسط افراد طالبان با آتش کشیده شده و تجهیزات پولیس را با خود برده اند.

حسن‌رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که پس از سقوط این ولسوالی به دست طالبان، سه عراده تانک، چهار پاسگاه امنیتی و یک رنجر توسط طالبان به آتش کشیده شده است.

آقای یوسفی افزود “در این درگیری چهار افسر افغان کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شده اند و در صورت بی‌تفاوتی اداره محلی غزنی و وزارت داخله کشور ممکن ولسوالی‌های بیشتری در خطر سقوط قرار گیرند”.

عبدالجامع جامع، عضو دیگر شورای ولایتی غزنی نیز گفته است که مخالفان پس از حمله تمام پاسگاه ها را به آتش کشیده و تجهیزات پولیس را با خود برده اند.

در همین حال مصطفی مایار سرپرست فرماندهی امنیه ولایت غزنی گفته است “تلفات نیروهای امنیتی افغان بر اثر حملۀ شب گذشته طالبان مسلح بر پوسته‌های امنیتی و مرکز ولسوالی زنه خان سبب شد که طالبان پوسته‌ها را اشغال کرده و به آتش بکشند؛ اما با رسیدن نیروهای کمکی از مرکز شهر غزنی تمام پوسته‌های امنیتی و مرکز ولسوالی زنه‌خان به تصرف دولت درآمد”.

مقامات امنیتی تأیید کرده اند که شش جنگجوی طالبان کشته و هفت تن دیگر آنان زخمی شده اند.

طالبان نیز با پخش اعلامیۀ ادعا کرده اند که تمامی ساحات ولسوالی زنخان را از تصرف دولت خارج کرده اند. اسلحه و مهمات نیروهای امنیتی افغان را در این ولسوالی به دست آورده اند.

غزنی از ولایات ناآرام افغانستان است که طالبان مسلح در ساحات مختلف آن حضور گسترده دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟