طالبان: برخی رهبران و 152 جنگجوی داعش بوسیله چرخبال از مهلکه نجات داده شد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 45752

در پی درگیری های شدید بین طالبان و داعش در ولایت جوزجان ده ها تن از اعضای داعش به حکومت افغانستان تسلیم شد. طالبان می گوید که تعدادی از رهبران داعش به همراه 152 جنگجوی این گروه توسط چرخبال از مهلکه نجات داده شده است.

طالبان با انتشار بیانیه ای نوشته است، افراد آنان از چند روز بدینسو، عملیات گسترده ای را علیه داعشیان در ولایت جوزجان راه‌اندازی کردند.

طالبان می‌گویند که در جریان عملیات چند روزه، همه مناطق ولسوالی درزاب به شمول سردره از وجود داعشیان پاک‌سازی شد و در نتیجه، ۱۵۳ داعشی کشته، ۱۰۰ تن زخمی و ۱۳۴ تن شان زنده بازداشت گردیده‌اند.

گروه طالبان در بیانیه خود گفته است که پس از عملیات‌ این گروه، مسئول عمومی داعش حبیب الرحمن  رهبر، مفتی نعمت و ملا صبغت الله مسئول مالی این گروه با ۱۵۲ تن افرادشان به وسیله چرخبال هایی از محل نجات داده شدند.

گروه طالبان تاکید کرده‌اند که ولایت‌های شمالی افغانستان از وجود افراد گروه داعش پاک‌سازی گردیده‌اند.

در طی روزهای گذشته درگیری های شدیدی بین طالبان و گروه داعش در ولایت جوزجان در جریان بود. اکنون طالبان توانسته است تمامی پایگاه های گروه تروریستی داعش در شمال کشور را به تصرف خویش درآورد.

حال این سوال بوجود می آید که نیروهای امنیتی با امکانات بسیار قدرتمند خود و پشتوانه نیروهای خارجی در افغانستان چگونه نتوانست در طی دو سال یک ولسوالی کوچک را از کنترل داعش خارج کند، اما طالبان با ساده ترین سلاح های سبک توانست این گروه را در کمتر از یک ماه تار و مار کند و مناطق تحت کنترل این گروه را به تصرف خویش درآورد؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟