طالبان با موترهای زرهی به ولسوالی گرشک هلمند حمله کرد

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26738

منبع‌های امنیتی در ولایت هلمند گفته‌اند که طالبان با سه موتر زرهی نوع هاموی به پوسته‌های امنیتی ارتش ملی در ولسوالی گرشک هلمند حمله کرده‌اند.

منبع‌های افزودند که این واقعه صبح امروز “پنجشنبه، ۲۸ سرطان” رخ داده است و در آن هشت نظامی که شامل دو سرباز ارتش ملی و شش پولیس است، کشته‌ شده‌اند.

به گفته‌ی آنان، در این رخداد هفت نظامی که شامل سه سرباز ارتش ملی و چهار پولیس است، زخمی شده‌اند.

مقام‌های امنیتی در ولسوالی گرشک هلمند گفته اند، حملۀ گستردۀ طالبان بر این ولسوالی را عقب زده اند؛ اما هنوز هم نبرد جریان دارد.

مقام‌های امنیتی گفته اند، نخست جنگجویان طالب، بر یک کمربند امنیتی ولسوالی گرشک سه حمله موتر انفجاری را منفجر کردند و سپس درگیری آغاز شد.

حیات ‌الله حیات، والی هلمند گفته است که طالبان با دو هاموی مملو از مواد انفجاری به دو پوسته‌ی امنیتی ارتش ملی حمله کردند.

آقای حیات‌ الله افزود که هنوز شمار دقیق تلفات نظامیان کشور معلوم نیست، ولی در این رخداد به طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده است.

به گفته‌ی او، دو هاموی مملو از مواد انفجاری توانست که خود را در نزدیکی پوسته منفجر کند، ولی هاموی سومی پیش از رسید به هدف از بین برده شد.

والی هلمند افزود که ساحه تحت‌ اداره‌ی نیروهای نظامی کشور است، ولی هنوز هم درگیری میان آنان و افراد وابسته به گروه طالبان جریان دارد.

هلمند در جنوب افغانستان و در مرز با پاکستان موقعیت دارد و از ناامن‌‎ترین ولایت‌هایست. این در حالیست که اوایل هفته‌ی جاری نیروهای نظامی کشور توانست که اداره‌‌ی ولسوالی‌های ناوه‌ی این ولایت را پس از نه ماه از طالبان پس بگیرد.

طالبان مسؤولیت حمله را پذیرفته و با ارسال خبرنامه‌ای گفته اند که حمله بر کمربند امنیتی ولسوالی گرشک را با انجام انفجار دو موتر آغاز کرده اند.

قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان در این خبرنامه، ادعا کرده است که تلفات سنگینی بر نیروهای امنیتی افغان وارد شده و جنگجویان آن گروه قرارگاه سربند را تصرف کرده و پیشروی شان ادامه دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟