جنگ گروه سرخ طالبان در مقابل نیروهای امنیتی افغان در هلمند

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14631

نیروی ویژه طالبان در ولایت هلمند در حال اثبات قدرت خود هستند و در هفته‌های اخیر با دستاوردهای بسیاری گروه ویژه‌ای با نام گروه سرخ را گسترش خواهند داد.

آسوشیتدپرس در گزارش نوشته است، مقامات نظامی افغانستان در هلمند می گویند ارتش با نیروی جنگجویی روبرو است که آموزش‌دیده و مجهز هستند.

بر اساس اظهارات مقامات نظامی افغانستان، طالبان افراد کماندوی خود را به این ولایت اعزام کرده‌اند که تعداد آنها حدود صدها جنگجو است.

یک فرمانده ارشد طالبان وجود این نیروهای ویژه را تایید کرده‌اند.

این فرمانده ارشد طالبان که نخواست نامش فاش شود، گفت: تعداد این نیروها در ابتدا 200 تن بود که در حال حاضر به 300 تن می‌رسد. نام این واحد «سره خیته» می‌باشد که به معنای «گروه سرخ» یا «گروه خطر» است.

وی افزود: این نیروی ویژه نتیجه خوبی داشته و در حال بررسی این مسئله هستیم که این نیروها را گسترش دهیم.

این فرمانده طالبان از جزئیات بیشتر امتناع کرد اما مقامات در هلمند می‌گویند که این نیروها توسط «حاجی نثار» رئیس عملیاتی سابق طالبان در ولایت قندهار و زابل بر عهده دارد.

«عبدالمجید آخوندزاده» معاون رئیس شورای ولایتی هلمند گفت: این واحد ویژه طالبان در ابتدا در مناطقی از «سنگین» در اوایل سال جاری اعزام شدند و موفقیت آن موجب گسترش این نیروها به 400 نیرو شد.

این فرمانده طالبان از دادن تعداد تلفات نیروی ویژه طالبان امتناع کرد اما گفت که تعداد آن کم می‌باشد.

گروه سرخ طالبان تک تیراندازانی را برای حمایت از افراد خود در طول حملات استخدام کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: این واحد جدید طالبان از تکنولوژی دید در شب استفاده می‌کند که احتمالا از واحدهای ارتش و پلیس بدست آورده‌اند. این مسئله موجب نگرانی نیروهای افغان و آمریکایی شده است.

این در حالی است که فرماندهان نظامی آمریکایی می‌گویند که میزان تلفات نظامیان افغان افزایش یافته است. مقامات افغان هیچ آماری را در این مورد منتشر نکرده‌اند.

«کریم اتل» رئیس شورای ولایتی هلمند گفت: صدها نظامی افغان در طول هفته‌های اخیر در این ولایت کشته شدند. از اواخر ماه جولای میلادی، حداقل 586 پلیس و سرباز کشته و زخمی شدند.

اتل ادامه داد: طالبان در حال حاضر بر حدود 80 درصد از ولایت هلمند کنترل دارند. مقامات ما مفسد و ناتوان در کنترل این ولایت هستند. نیروهای نظامی متحد نیستند و به طور هماهنگ و متحد نمی‌جنگند.

رئیس شورای ولایتی هلمند اظهار کرد: واحد جدید طالبان بر اساس تکنیک خاصی می‌جنگند و دلیل اینکه امروز آنها به مرزهای لشکرگاه رسیده‌اند همین است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟