طالبان ادعای نیکلسون در مورد مذاکره محرمانه را رد کرد

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 43329

بعد از اظهار نظر مقام آمریکایی در مورد مذاکره مخفیانه تعدادی از افراد با گروه طالبان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه با رد این گزارش می گوید که این ادعا برای انحراف افکار عمومی است. مجاهد می گوید که تا زمانی نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشد، مذاکره بی نتیجه است.

بعد از آن که فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان مدعی برگزاری مذاکراتی محرمانه میان گروه طالبان افغانستان و دولت این کشور بر سر آتش بس احتمالی شد، گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اظهارات این فرمانده آمریکایی و برگزاری چنین مذاکراتی را تکذیب کرد.

این تکذیب پس از آن صورت گرفت که جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، به خبرنگاران گفت دولت افغانستان و گروه طالبان مشغول مذاکراتی محرمانه در سطح مقام‌های ارشد و میانی به هدف دستیابی به یک آتش‌بس هستند.

سخنگوی طالبان در بیانیه خود گفت، این گروه حرف‌های جنرال نیکلسون را کاملا رد و تکذیب می‌کند.

در این بیانیه تصریح شد: “روز گذشته فرمانده عزل شده نیروهای اشغالگر در افغانستان، جنرال جان نیکلسون، در جمع خبرنگاران گرد آمده در وزارت دفاع آمریکا از طریق تلفن گفت که طالبان افغانستان با دولت کابل مشغول گفت و گوهای پنهانی است.”

او گفت: “این جنرال آمریکایی برای اینکه توجه را از ناکامی‌های خودش به جانب دیگر معطوف کند چنین ادعاهای کذبی را مطرح می‌کند.”

طالبان “صلاحیت” دولت افغانستان به عنوان یک طرف مذاکره را رد و عنوان کرد، تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند مذاکره بی نتیجه خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟