طالبان: اختیار صلح افغانستان در دست آمریکا است نه حکومت افغانستان

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 36347

گروه طالبان در واکنش به سخنان اخير «دونالد ترامپ» اعلام کرد، موضع گروه طالبان در برابر سخنان ترامپ، تشديد جنگ است. طالبان می گوید که اختیار صلح افغانستان در دست آمریکا است نه حکومت افغانستان.

گروه طالبان در بيانيه اي که از طريق رسانه هاي جمعي افغانستان منتشر شد، اعلام کرد: اظهارات رئيس ‌جمهور آمريکا نشان داد، اختيار اصلي درباره صلح افغانستان در دست آمريکا و نه دولت افغانستان است.

بر اساس بيانيه گروه طالبان، راهبرد اصلي آمريکا و طرفداران آن در افغانستان، جنگ و ادامه اشغال و نه صلح و تفاهم است.

رييس جمهور آمريکا دوشنبه شب در تازه ترين اظهارات خود اعلام کرد که آمريکايي ها با گروه طالبان وارد مذاکره نمي شوند.

رییس جمهور آمریکا روز گذشته در ضیافتی با حضور اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به حملات اخیر در افغانستان گفت: «آن‌ها دارند چپ و راست مردم بی‌گناه را می‌کشند. بین کودکان و خانواده‌ها بمب‌گذاری می‌کنند. ما تمایلی به گفت‌و‌گو با طالبان نداریم. آن‌چه را که شروع کرده‌ایم به پایان هم می‌رسانیم.»

اما عطاوالله لودین، عضو شورای عالی صلح می‌گوید که طالبان پیش از این آماده‌گی خود را برای گفت‌وگو با آمریکا نشان داده بودند، ولی در نهایت ترامپ به خواست آنان پاسخ رد داد.

در آخرین مورد طالبان در پاسخ به خواست‌های صلح حکومت افغانستان وزارت داخله پیشین را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 103 تن کشته و 235 تن دیگر زخمی شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان این گروه در صفحۀ توییترش نیز در واکنش به گفته‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته است که افغانستان را به گورستان آمریکایی‌ها تبدیل می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟