طالبان اجازه دفن جنازه دو سرباز نیروهای خیزش مردمی را در منطقه غلمین ولایت غور نداد

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30687

بعد از تصرف منطقه غلمین در غور به وسیله طالبان، باشندگان این منطقه می گویند که گروه طالبان اجازه دفن جنازه دو سرباز خیزش مردمی را نداده است و این جنازه ها برای دفن به شهر فیروزکوه منتقل شده است.

طالبان در ولایت غور مانع خاک‌سپاری جان‌ باخته‌گان نیروهای خیزش مردمی شدند. باشند‌گان منطقۀ غلمین شهر فیروزکوه و اعضای شورای ولایتی غور می‌گویند که طالبان اجازۀ دفن دو سرباز نیروهای خیزش مردمی را در این منطقه ندادند و جنازه‌ها برای دفن به شهر فیروزکوه منتقل شد.

به گزارش سلام وطندار؛ مردم محل می‌گویند، طالبان در غلمین اموال خانه‌های شماری از نیروهای خیزش مردمی را به غارت برده‌اند، حدود 6 خانۀ این نیروها را به آتش‌ کشیده‌اند و برخی از باشند‌گان محل از جمله یکی از نزدیکان ملاسعدی‌یار، فرمانده نیروهای خیزش مردمی را اسیر گرفته‌اند.

فضل‌الحق احسان، رییس شورای ولایتی غور می‌گوید که از سه روز به این‌سو در درگیری‌ها میان نیروهای خیزش مردمی و طالبان 3 تن از این نیروها و 2 تن از طالبان کشته شده‌اند.

به گفتۀ او، در حال‌ حاضر ده‌ها خانواده در غلمین به علت ادامۀ درگیری‌ها خانه‌های‌شان را ترک کرده و به دیگر بخش‌ها رفته‌اند.

محمداقبال نظامی، سخنگوی پولیس غور آتش‌کشیدن خانه‌های نیروهای خیزش مردمی از سوی طالبان را تأیید می‌کند، اما در بارۀ ممنوعیت خاک‌سپاری این نیروها از سوی این گروه چیزی نمی‌گوید.

به گفتۀ او، در درگیری دو شب پیش نیروهای امنیتی و خیزش‌ مردمی با طالبان، 1 سرباز، 1 نیروی خیزش مردمی و 1 طالب کشته شدند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند. این گروه 3 روز پیش منطقۀ غلمین را تصرف کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟