ضمیر کابلوف در واکنش به سخنان قیوم کوچی: هر گونه توهین به تاجیکستان واکنش روسیه را در پی دارد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17024

ضمیر کابلوف نماینده ویژه پوتین، در واکنش به اظهارات عبدالقیوم کوچی سفیرافغانستان در مسکو مبنی بر حضور حامیان قاچاق مواد مخدر افغانستان در تاجیکستان اعلام کرد که هرگونه توهین به این کشور واکنش روسیه را در پی خواهد داشت.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، ضمن رد اظهارات سفیر افغانستان در مسکو مبنی بر وجود حامیانی در تاجیکستان برای قاچاق مواد مخدر از افغانستان، این سخنان را توهین‌آمیز اعلام کرد.

وی افزود: تولید مواد مخدر در افغانستان و قاچاق آن به تاجیکستان و روسیه را نمی‌توان انکار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایزویستیا، کابلوف ضمن ابراز مراتب نگرانی خود به سفیر افغانستان در مسکو اظهار داشت که تاجیکستان متحد روسیه است و هرگونه اهانت به این کشور با واکنش شدید روسیه روبرو خواهد شد.

قیوم کوچی سفیر افغانستان در روسیه هفته‌ گذشته گفته بود که مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شود و اما از قاچاق این مواد مافیاهایی در تاجیکستان و روسیه حمایت می‌کند.

تاجیکستان نیز پیش از این نسبت به گفته‌های سفیر افغانستان در روسیه واکنش نشان داده بود.

کابلوف که یکی از افراد جنجالی‌ در حوزه افغانستان تبدیل شده است، در اظهاراتی ضمن تأیید ارتباط روسیه و طالبان گفته بود که اگر طالبان در چارچوب خطوط شورای امنیت سازمان ملل عمل نمایند حق خواهند داشت تا به عنوان یک قدرت سیاسی در افغانستان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی از حضور نیروهای آمریکا در افغانستان اعلام کرده بود که 9 پایگاه نظامی این کشور در افغانستان برای روسیه خطر است.

کابلوف در اظهارات خود گفته بود که صلح در افغانستان با ایجاد شرایطی برقرار خواهد شد در غیر این صورت این کشور نابود می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟