ضمیر کابلوف: اگر از افغانستان حمایت کامل صورت نگیرد تا 20 سال بعد نابود خواهد شد

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16649

ضمیر کابلوف فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان می گوید اگر از افغانستان حمایت کامل صورت نگیرد، این کشور تا 20 سال بعد نابود خواهد شد.

این دیپلومات ارشد روسی در گفتگو با خبرگزاری اناتولی ترکیه یادآور شد که روسیه هیچ برنامه‌یی را مانند امریکا در مورد صلح افغانستان روی‌دست ندارد.

ضمیر کابلوف، فرستادۀ ویژۀ روسیه می‌گوید، افغانستان باید مورد حمایت قرار گیرد، در غیر آن نابود گردیده برای کشورهای منطقه یک تهدید جدی خواهد شد.

اما کابلوف با تاکید به تامین صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، یادآور گردیده که اگر از روسیه در این زمینه درخواست رسمی صورت گیرد، حاضر است تا همکاری کند.

این در حالی‌ست که یک هفته پیش روسیه نشستی را با حضور نمایندگان چین و پاکستان در مورد وضعیت افغانستان، به ویژه طالبان میزبانی کرد.

در این نشست که چین و پاکستان آن را به نفع روند صلح افغانستان خواندند، توافق صورت گرفت که نام برخی از سران طالبان باید از فهرست سیاه سازمان ملل متحد بیرون گردد.

از سویی، عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان روز گذشته این زدوبندها را قربانی‌شدن افغانستان در میان دو ابرقدرت عنوان کرد و گفت که تصمیم گیری روسیه و چین در مورد طالبان که دشمن مردم افغانستان هستند، به دور از انصاف است.

در همین حال ضمیر کابلوف در مصاحبه‌اش با اناتولی به توسعۀ اقتصاد، ارتش و نظام اداری افغانستان توسط جامعۀ جهانی تاکید نموده و یادآور گردیده که امریکا عامل عمدۀ افزایش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان است.

ضمیر کابلوف هرچند از طرف مشخصی نام نبرده ولی با نگرانی از حضور داعش در افغانستان گفته‌است که در تشکیل این گروه شیطان دست دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟