صرفه جویی 6.1 میلیارد افغانی در وزارت دفاع، نتیجه مبارزه با فساد

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17290

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید این وزارت در جریان امسال دست‌آورد چشم‌گیری را در مبارزه با فساد داشته و مبلغ ۶٫۱ میلیارد افغانی را صرفه جویی کرده است.

دولت وزیری امروز در یک کنفرانس خبری در این مورد اشاره کرد و گفت وزارت دفاع ملی در جریان امسال توانسته بیش از ۸۶ درصد از بودجه خود را به مصرف برساند و اکنون ۸۶ درصد از نیروهای اردوی ملی کشور به طور کامل تجهیز شده اند.

آقای وزیری گفت از مبلغ ۶٫۱ میلیارد افغانی که در نتیجه مبارزه با فساد صرفه جویی شده به حُکم رییس جمهور به هر منسوب وزارت دفاع ملی ۲۱ هزار افغانی تشویقی داده شده و نیز از آن برای ترمیم وسایل جنگی و خریداری ۴۶ اپارتمان برای خانواده قربانیان اردوی ملی استفاده شده است.

او در خصوص  مبارزه با فساد در این وزارت گفت که امسال استراتژی مبارزه با این پدیده  طرح شده و اکنون ۵۳۴ پرونده فساد و خلاف تحت بررسی قرار دارد که ۲۰۱۷ نفر در آن شامل می‌باشند که از جمله ۲۴۱ نفر آن افسر، ۲۵۲ بریدمل، ۲۹۳ سرباز و ۸  نفر ملکی می‌باشند و دو نفر نیز به مجازات اعدام مواجه هستند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید این وزارت توانسته بیش از 66 میلیون و 772 هزار افغانی را از درک عایدات این وزارت به خزانه ملی واریز کند.

دولت وزیری در این کنفرانس خبری از نقش زنان و دختران نیز در اردوی ملی یادآوری کرده و گفت اکنون ۱۵۷۵ دختر و بانو در وزارت دفاع ملی وظیفه اجرا می‌کنند که ۵۵۱ نفر آنها افسر، ۳۸۱ بریدمل، ۱۱۱ سرباز هستند.

او همچنان افزود که اکنون ۱۱۷ محصل نظامی دختر در نهادهای آموزشی این وزارت مصروف تحصیل هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟