صدیق صدیقی کشته شدن پسر رهبر طالبان را تبلیغ مخالفان می داند

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26853

بعد از اینکه روز گذشته خبری در مورد کشته شدن پسر رهبر طالبان در رسانه ها به نشر رسید، صدیق صدیقی رئیس مرکز رسانه های حکومت می گوید که خبر کشته شدن پسر ملاهبت الله تبلیغی بیش نیست.

رئیس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت افغانستان، گزارش‌ها در مورد کشته شدن پسر رهبر طالبان را رد کرده‌است.

صدیق صدیقی در صفحه تویتر خود نوشته‌است، رهبران طالبان و خانواده‌های آن‌ها در پاکستان و قطر زندگی آرام دارند.

او خبر کشته شدن عبدالرحمان را تبلیغ مخالفین خوانده‌است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته بود که عبدالرحمان خالد، فرزند ملا هبت الله رهبر طالبان در حمله روز پنجشنبه هفته گذشته (29 سرطان) در ولسوالی گرشک ولایت هلمند، خود را انتحار کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به بی‌بی‌سی گفته بود که عبدالرحمن خالد، فرزند ملا هبت الله برای سه سال آموزشهای لازم را در زمینه انجام حمله انتحاری دیده و منتظر نوبت بود.

مقام‌های محلی ولایت هلمند قبلا اعلام کرده بود که افراد گروه طالبان روز پنجشنبه گذشته حملات سنگینی را با که با دو حمله انتحاری همراه بود به پاسگاه های نیروهای امنیتی در ولسوالی گرشک حمله کرده‌اند.

ذبیح الله مجاهد گفته بود که فرزند ملاهبت‌الله بیشتر از ۲۰ سال سن داشت. او گفت جزئیات بیشتری از زندگی فرزند ملاهبت‌الله منتشر خواهد کرد.

مجاهد به خبرگزاری “دی پی ای” آلمان گفته بود که عبدالرحمان که بنام حافظ خالد نیز مشهور بود، موتر پر از مواد منفجره خود را صبح روز پنجشنبه در یک پایگاه بزرگ نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی گرشک هلمند داخل کرده است و بعد آن را انفجار داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟