صدها میلیون ها درخت در منطقه خیبرپختونخوا پاکستان کاشته شده است

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 44532

مقامات پاکستانی به منظور جلوگیری از گسترش بیابان ها و سیل در مناطقی از این کشور اقدام به کاشت میلیون ها درخت کرده است. اکنون بسیاری از مناطق ایالت خیبرپختونخوا تبدیل به منطقه ای سرسبز شده است.

دولت محلی ایالت خیبرپختونخواه در پاکستان به منظور کنترل فرسایش خاک، مبارزه با نابودی درختان و جنگلها، کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی و کاهش احتمال وقوع سیل، نسبت به کاشت صد‌ها میلیون اصله درخت در این ایالت اقدام کرده است.

این پروژه پس از اینکه قطع بی‌رویه درختان در پاکستان باعث شد نسبت درخت به زمین به تنها سه درصد برسد، آغاز شد و از این میزان در حدود 40 درصد درخت‌های باقی‌مانده در ایالت‌های شمال غربی آن قرار دارند.

با اجرای این طرح در شمال غرب پاکستان صد‌ها میلیون درخت برای مبارزه با نابودی جنگل ها کاشته شد و اطراف منطقه هیروشاه که پیش از این تپه‌های خشک و بایر بود، اکنون پوشیده از درخت و درختان جنگلی شده است.

حدود 16 هزار کارگر در سال‌های 2015 و 2016 بیش از 900 هزار اصله درخت اکالیپتوس با قدرت رشد سریع را در هیروشاه کاشتند و این اقدام تنها بخشی از تلاش آن‌ها در ایالت خیبر پختونخوا بود.

به نوشته ایرنا، بسیاری از دره‌های مرتفع منطقه سوات در استان خیبر پختونخوا از سال 2006 تا 2009 زمانی که تحت کنترل نیرو‌های طالبان پاکستان بود به برهوت و عاری از پوشش‌های گیاهی و درخت تبدیل شد، ولی این محل ها این روزها با نهال‌های کاج پوشیده شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟