صدها تن در مزارشریف با شعارهایی بر ضد رئیس جمهور دست به اعتراض زدند

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44734

صدها تن در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ با شعارهایی بر ضد رئیس جمهور اشرف غنی، دست به اعتراض زدند. آنها خواهان بازگشت جنرال دوستم و آزادی نظام الدین قیصاری شدند.

به گزارش منابع محلی در ولایت بلخ صبح امروز (شنبه) صدها تن از هواداران حزب جنبش و ائتلاف نجات افغانستان با بلند کردن تصاویری از رهبران ائتلاف نجات، جنرال دوستم و نظام الدین قیصاری شعارهایی بر ضد رئیس جمهور اشرف غنی سر دادند.

صدها تن از معترضان در شهر مزارشریف به جاده ها ریخته و از جاده جنوب روضه مبارک تا دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در حال که تصاویر از رهبران ائتلاف نجات افغانستان را حمل می کردند راهپیمانی کردند.

این معترضان با شعارهایی چون “مرگ بر اشرف غنی” ، “زنده باد عطامحمد نور” ، “ما خواهان صلح هستیم” و “ما خواهان بازگشت جنرال دوستم هستیم” و … اقدام رئیس جمهور غنی در بازداشت قیصاری را محکوم کردند.

همچنین گفته می شود تعدادی از اعضای احزاب مختلف در بلخ در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

نظام الدین قیصاری یکی از نزدیکان جنرال دوستم هفته گذشته از سوی نیروهای کوماندوی ارتش بازداشت شد.

بازداشت این شخص واکنش های زیادی را در پی داشته است، بشیر احمد ته ینج یکی از سخنگویان حزب جنبش، بازداشت نظام الدین قیصاری یک توطئه از سوی حکومت می داند.

وی ادعا می‌کند که حکومت از ماه‌ها به این‌سو در تلاش شکست دادن روحیه ضد طالبانی بوده‌است و به همین دلیل آقای قیصاری را بازداشت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟