صدها تن در قندهار بر علیه پاکستان مظاهره کردند

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 17452

صدها تن از شهروندان در ولایت جنوبی قندهار در واکنش به کشته شدن یک سرباز مرزی افغانستان در درگیری های اخیر بین نظامیان دو کشور، دست به تظاهرات زدند.

شهروندان قندهاری، امروز در واکنش به کشته‌شدن یک سرباز سرحدی افغان و زخمی‌شدن دو تن دیگر در گلوله‌باری پولیس پاکستان – که به روز پنجشنبه به وقوع پیوست – در آن ولایت مظاهره کردند.

مظاهره‌کنندگان بیشتر ساکنان ولسوالی‌های سپین‌بولدک، ریگستان و شورابک بودند که یک روز پیش، نیروهای سرحدی پاکستان آن مناطق را هدف حملات راکتی قرار داده بودند.

تظاهرات از شورای ولایتی آغاز و در چوک شهیدان شهر قندهار پایان یافت. مظاهره‌کنندگان پاکستان را همسایۀ بد قلمداد کردند و مدعی شدند که آن کشور تمام بدبختی‌ها در افغانستان است.

به گفتۀ پولیس قندهار، پنجشنبه گذشته، در منطقۀ “سرو څاهان” واقع در بین ولسوالی‌های شورابک و سپین‌بولدک، میان مرزبانان افغان و پاکستانی یک درگیری دوساعته به وقوع پیوست که در نتیجه یک سرباز سرحدی افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

هنوز دلیل اصلی این درگیری روشن نیست؛ اما پولیس قندهار ادعا کرده است، این درگیری زمانی رخ داد که شماری از طالبان مسلح سوار بر موترسایکل می‌خواستند داخل افغانستان شوند که هدف حمله پولیس سرحدی قرار گرفتند و به خاک پاکستان برگشتند؛ ولی نیروهای سرحدی پاکستان، پوسته‌های پولیس سرحدی را هدف حملات اسلحه سنگین قرار داد که کشته و زخمیانی به جا گذاشت.

پاکستان هنوز در مورد درگیری روز پنجشنبۀ گذشته، تبصره‌ای نکرده و آن را رد نیز نکرده است.

پاکستان در قبال تظاهرات امروز نیز واکنشی نشان نداده است؛ اما سفارت آن کشور در کابل، تظاهرات روند سبز در نزدیکی این سفارت را نکوهش کرده بودند.

مظاهره‌کنندگان گفتند، هر کشوری که پلان تجاوز به افغانستان را طرح کند، مجبور اند که از خاک وطن و استقلال شان دفاع کنند.

مظاهره‌کنندگان در قطعنامۀ شان، از سازمان ملل متحد و اعضای سازمان سارک خواستند که جلو مداخلۀ کشورهای همسایه را در امور افغانستان بگیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟