صادر شدن حکم بازداشت 9 محافظ جنرال دوستم و احتمال به تعلیق در آمدن مقام وی

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17276
جنرال دوستم

دادستانی کل گفته است؛ حکم بازداشت 9 تن از محافظان جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور را صادر کرده است و امکان دارد مقام جنرال دوستم به دلیل عدم همکاری با دادستانی کل در مورد شکایت احمد ایشچی به حالت تعلیق در آید.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که این تصمیم به دلیل شکایت احمد ایشچی، معاون پیشین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و از مخالفان سیاسی عبدالرشید دوستم صورت گرفت که گفته است آقای دوستم او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان گفته‌است که بر بنیاد قانون، شاید مقام جنرال دوستم به حیث معاون اول رییس جمهور به حالت تعلیق درآید.

آقای حمیدی گفته‌است که این تصمیم ممکن است به خاطر عدم همکاری جنرال دوستم در تحقیقات در مورد قضیۀ احمد ایشچی گرفته شود و معاون اول رییس جمهور در خانه‌اش زیر نظارت قرار گیرد؛ هرچند او گفته‌است که دوستم تا کنون در این زمینه مرتکب جرم شناخته نشده‌است.

این اظهارات پس از آن است که دادگاه سه‌بار حکم جلب معاون اول رییس جمهور را صادر کرده ولی او این حکم را نپذیرفته و اکنون بحث تعلیق مقام او نیز در میان کشیده شده‌است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال دستور بازداشت محافظان ژنرال دوستم روز دوشنبه (۴ دلو) بعد از آن صادر شد که این افراد سه حکم جلب محکمه را برای حضور در مقابل محمد فرید حمیدی، دادستان کل نادیده گرفتند.

پس از آن که این محافظان جنرال دوستم سه بار حکم جلب دادگاه را برای حضور و پاسخگویی به دادستان کل افغانستان در پیوند به قضیۀ ایشچی رد کرده‌اند، این دستور روز گذشته صادر گردیده‌است.

این در حالی‌ست که در پی اتهام احمد ایشچی، معاون پیشین حزب جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم، چشم به راه فیصلۀ نهایی در این زمینه هستند.

اگرچه آزمایش‌هایی نیز از احمد ایشچی در طب عدلی افغانستان و پایگاه نیروهای خارجی در بگرام صورت گرفت ولی تا کنون حکومت نتیجۀ این آزمایش‌ها را فاش نساخته‌است.

دفتر معاون اول رئیس جمهور ادعای احمد ایشچی را بی اساس می داند و حکم دادستانی کل در مورد جنرال دوستم را خلاف قانون اساسی می شمارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟