شیعیان پاکستان به تحصن خود پایان دادند

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 40728

شیعیان پاکستانی بعد از دیدار با قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان به تحصن خود پایان دادند. این تحصن بعد از ترورهای پیاپی شیعیان هزاره کویته به دست افراد مسلح ناشناس، آغاز شده بود.

به گزارش رسانه های پاکستانی، جنرال باجوا برای رسیدگی به خواسته شیعیان کویته مبنی بر پایان دادن به ترورهای هدفمند علیه این جامعه اقلیت، شب گذشته عازم ایالت بلوچستان واقع در جنوب غربی پاکستان شد و امروز با جمعی از شیعیان ملاقات کرد. پیش از این این تحصن کنندگان در دیدار با تعدادی دیگر از مقامات پاکستانی گفته بودند تا زمانیکه رئیس ستاد ارتش این کشور به کویته نیاید به تحصن خود پایان نخواهد داد.

احزاب پاکستان طی روزهای اخیر در اعتراض به قتل هدفمند شماری از شیعیان هزاره در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان از سوی تروریست ها و جریان های افراطی، به تحصن و اعتصاب غذا دست زده اند.

برعلاوه دیگر مناطق کویته، در منطقه غربی بای پاس حدود ده هزار نفر دست به تحصن زده اند. در این تحصن در کنار مردان، شمار زیادی از زنان و کودکان نیز اشتراک دارند.

پیش از این عبدالقدوس بزنجو، نخست وزیر ایالت بلوچستان و احسن اقبال وزیر داخله پاکستان به کویته رفته بود، او هنگام ملاقات با معترضین گفت که خواسته‌های آن‌ها مورد قبول قرار می‌گیرد، اما اعتراض ها خاتمه نیافته بود.

طی روزهای اخیر دست کم 10 نفر از اعضای جامعه شیعیان هزاره در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان هدف حملات تروریستی هدفمند قرار گرفته و جان خود را از دست دادند. بیش از 25 میلیون شیعه در پاکستان زندگی می کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟