شکست سنگین طالبان در حمله گروهی به ولسوالی وانت‌وایگل نورستان

  • انتشار: ۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 27259

حمله گروهی صدها جنگجوی گروه طالبان برای تصرف ولسوالی وانت‌وایگل ولایت نورستان پس از مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شکست خورده است.
وزارت دفاع ملی، امروز پنجشنبه (۵ اسد) گفته است که صدها هراس‌افگن طالب، شب گذشته از سه استقامت بالای ولسوالی وانت‌وایگل نورستان حمله کردند.
در خبرنامه وزارت دفاع آمده:”گروه از دهشت افگنان که تعداد شان به صدها تن می‌رسید، شب گذشته از سه استقامت بالای ولسوالی وانت وایگل ولایت نورستان حمله نمودند که به مقاومت شدید نیرو های دلیر دفاعی و امنیتی افغانستان مواجه شدند”.
خبرنامه افزوده:” نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان به کمک قطعات حمایوی و قوت‌های هوایی توانستند به دشمن خسارات سنگین مالی و جانی وارد نمایند”.
وزارت دفاع گفته، در این حمله، ۴۵ هراس افگن طالب به شمول ۷ فرمانده آنان کشته و ۵۰ هراس افگن دیگر زخمی شده‌اند و مقدار سلاح و مهمات دشمن و چندین عراده موتر و موتر سایکل آنان نیز تخریب شده است.
براساس معلومات منبع، طالبان می خواستند که تا با حمله به ولسوالی وانت‌وایگل ، کنترول ولسوالی های کامدیش، برگمتال، نورگرام ، مندول و دوآب را به دست بگیرند که این برنامه شوم آنان از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در نطقه خنثی شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟