شکست دادستان کل در مقابل رئیس شورای ولایتی هرات/ علیزائی به وظیفه اش بازگشت

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15233
کامران علیزایی

دادستانی کل حکم تعلیق وظیفه کامران علیزائی رئیس شورای ولایتی هرات را رفع کرد، علیزائی دوباره به وظیفه اش در شورای ولایتی هرات برگشت.

رئیس شورای ولایتی می گوید که هیچ اشتباه را مرتکب نشده و گزارش نادرست ادارۀ محلی هرات به مقامات مرکزی، دادستانی کل را مجبور به یک تصمیم عجولانه کرده‌است.

آقای علیزایی گفت: “با معلوم شدن حقایق به جناب دادستان کل، باعث شد تا حکم تعلیق را برگشت بدهد تا من بتوانم وظیفه خود را به پیش ببرم و خدمتگذار مردم هرات باشم، من خواهان این هستم کسانیکه چنین گزارش غلط و آنهم به زودترین فرصت به مرکز فرستادند از آنها پرسیده شود.”

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی در سفری به کابل حکم رفع تعلیق وظیفۀ خود را از دادستانی کل افغانستان گرفت.

شبکه نهادهای جامعه مدنی در هرات نسبت به تصمیم مقامات مرکزی در این خصوص واکنش نشان داده‌است.

خلیل احمد پارسا مسئول نهادهای جامعه مدنی هرات موجودیت کامران علیزایی به حیث رئیس شورای ولایتی هرات را غیر قانونی خوانده، ادعا می‌کند که وظیفه او نزد فعالین مدنی هرات مشروعیت ندارد.

رئیس شورای ولایتی هرات قبل از این گفته بود که به تعلیق درآوردن وظیفه اش از صلاحیت‌های دادستانی کل افغانستان نیست، و وظیفه وی را هیچ کس، معلق نمی تواند.

علیزائی با انتقاد از محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که مقصر اصلی این قضایا سهل انگاری ادارۀ محلی است.

حدود یک هفته قبل رئیس شورای ولایتی هرات همراه با محافظین مسلح اش یک کارمند ریاست فواید عامه را که متهم به فساد اداری بود از ریاست دادستانی استیناف هرات بیرون کرد.

به دنبال این موضوع دادستانی کل افغانستان رئیس شورای ولایتی را متهم به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی کرد، وظیفه اش را به حالت تعلیق درآورد و وی را ممنوع الخروج اعلام کرد.

اما سرانجام این حکم بعد از یک هفته تغییر کرد و رئیس شورای ولایتی دوباره به حکم دادستانی کل وظیفه اش را از سرگرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟