شورای عالی صلح: مذاکره طالبان با آمریکا با هماهنگی افغانستان انجام شده است

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45620

مقام ها در شورای عالی صلح در واکنش به مذاکره ی دیپلمات های آمریکایی با نمایندگان طالبان در قطر می گوید که این گفتگوها با هماهنگی آمریکا و افغانستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس،روز گذشته برخی از رسانه گزارش داده اند که «آلیس ولز» معاون وزارت خارجه آمریکا با نمایندگانی از طالبان در دوحه دیدار و گفتگو کردند.

اما «اکرم اخپلواک» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح گفته است،گفتگو و مذاکره میان مقام های امریکایی و طالبان در قطر بخشی از تلاش های هماهنگ و مشترک آنها بوده که حکومت افغانستان و اداره امریکا برای پیشبرد پروسه صلح در این کشور،انجام میدهند.

وی افزود، این گفتگو ها برای آغاز رسمی مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان افغان خیلی مهم و موثر بوده، کابل و واشنگتن در این ارتباط کاملاً هماهنگ به پیش می روند.

به گفتهء اکرم اخپلواک، این گونه دیدار ها در از بین بردن شک و تردید های کمک می کند که طالبان و سایر جوانب در رابطه با پروسه صلح، مطرح می کنند.

این در حالیست که طالبان بارها پیش از این تاکید کرده است که حکومت افغانستان فاقد صلاحیت است و با آنها مذاکره نخواهد کرد.

مذاکرات صلح بین دیپلمات های آمریکایی و نمایندگان طالبان در حالی انجام می شود که چندی پیش یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود که به دلیل عدم موفقیت راهبرد ترامپ برای افغانستان، آمریکا قصد در این راهبردش تجدید نظر کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟