مخالفت شورای عالی صلح با وضع تحریم سازمان ملل بر رهبران طالبان

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32667

شورای عالی صلح افغانستان با موضع گیری داکتر عبدالله رئیس اجرائی مبنی بر شامل شدن رهبری طالبان در لیست سیاه، سازمان ملل مخالفت کرد.

عزیز الله دین محمد معاون این شورا گفته است که آنان هیچ زمانی پیشنهاد نکرده‎اند تا رهبری طالبان شامل لیست تحریم های سازمان ملل متحد شوند.

آقای دین محمد ابراز امیدواری کرد تا پیش از گنجانیده شدن نام رهبری طالبان در لیست تحریم ها، به یک نتیجه با این گروه برسند.

او به رادیو آزادی گفته است؛ “ما منحیث عضو شورای عالی صلح طرفدار شامل شدن افراد جدید در لیست تحریم های سازمان ملل نیستیم اما این نظر حکومت است لیکن امیدواریم تا پیش از گنجانیده شدن نام رهبری طالبان در لیست تعزیزات، به یک نتیجه با این گروه برسیم.”

این در حالیست که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در دیدار با رئیس کمیته تحریم های شورای امنیت ملل‌متحد پیشنهاد کرده که طالبان قاتل مردم افغانستان است و باید رهبر‌ شان ملا هبت‌الله و دیگر اعضای بلند پایه این گروه در لیست تعزیرات شورای امنیت شامل شوند.

یک سال پیش، رئیس جمهور غنی هم خواهان درج نام ملا هبت‌الله در فهرست سیاه سازمان ملل‌متحد شده بود.

حکومت به این باور است که وضع تعزیرات می‎تواند از یک سو طالبان را ضعیف کند و از سوی دیگر زمینه گفت‌وگوهای صلح مساعد خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟