شورای امنیت خواستار تحقیق در مورد جنایت سعودی در یمن شد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 46061

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در پاسخ به این پرسش که آیا شورای امنیت تصمیم گرفته است چه کسی باید این تحقیق را انجام دهد؟ اظهار کرد: شورا برای تحقیق ماموریت داده است، اکنون با دبیرخانه سازمان ملل متحد در حال مشورت هستیم که چه شیوه‌ای برای تحقیق مناسب‌تر است.

کارن پیرس روز جمعه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سودان جنوبی و یمن در جمع خبرنگاران حاضر شد و مطالبی را در قالب بیانیه ریاست این شورا قرائت کرد.

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در بیانیه خود گفت: اعضای شورای امنیت به گزارش دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حمله اخیر در صعده یمن گوش کردند که در نتیجه آن تعداد زیادی از شهروندان اعم از کودکان کشته شده‌اند.

پیرس ادامه داد: تحقیق قابل اعتماد و شفافی در این باره انجام شود. آن‌ها همچنین مراتب تسلیت خود را به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها ابراز کردند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای امنیت از همه طرف‌های درگیر در یمن خواسته اند تا به تعهدات خود به قوانین بین الملل اعم از قوانین حقوق بشری پایبند باشند، اضافه کرد: اعضای این شورا تاکید کردند که همه قطعنامه‌های شورای امنیت شامل ۲۲۱۶ باید درباره یمن به طور کامل اجرایی شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا تنها خواستار تحقیق شفاف و قابل اعتماد شده اید و نخواسته اید که یک تحقیق مستقل برگزار شود، آیا ائتلاف باید تحقیق را انجام دهد؟ گفت: من فکر می‌کنم همه گزارش‌ها باید قابل اعتماد باشد، اگر تحقیق قابل اعتماد نباشد قطعا پذیرفته نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟