شهروند افغان-آمریکایی به حبس ابد محکوم شد

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37065

احمد خان رحیمی، مرد ۳۰ ساله‌ ی افغان که دو سال پیش در نیوجرسی و نیویورک اقدام به بمب‌گذاری کرده بود به حبس ابد محکوم شده است. دادستان‌ این پرونده می‌گوید رحیمی در مدتی که منتظر محاکمه بود نشانی از پشیمانی بروز نداده است.

این شهروند آمریکایی متولد افغانستان که در جریان تیراندازی با پلیس نیویورک بازداشت شد در دادگاه گفته: “کینه و نفرتی نسبت به کسی در دل ندارد.”

بنابر گفته دادستان‌های فدرال این مرد ۳۰ ساله در یک و سال چند ماهی که در زندان بوده “نشانی از پشیمانی” بروز نداده و “تلاش کرده سایر زندانی‌ها را هم به سوی افکار افراطی‌گرایانه و حمایت از داعش” جذب کند.

آنها می‌گویند احمد خان رحیمی که بسیاری او را به بمب‌گذار چلسی (یکی از محله‌های معروف نیویورک) می‌شناسند در زندان تلاش کرده با اشاره به سخنرانی رهبران القاعده نظیر العولقی و اسامه بن لادن، سایر زندانیان را جذب اقدامات خود کند.

رحیمی، اکتبر سال گذشته در ارتباط با ۸ فقره اتهام گناهکار شناخته شد از جمله بمب‌گذاری در اماکن عمومی و تهیه و استفاده از تسلیحات کشتار جمعی.

او در صبح سپتامبر سال ۲۰۱۶ محل سکونتش در منطقه الیزابت نیوجرسی را ترک کرد؛ در حالی که چند بمب دست‌ساز به همراه داشت.

احمد خان رحیمی، دو روز پس از بمب‌گذاری نخست و در جریان یک تیراندازی با ماموران پلیس زخمی و دستگیر شد. او چند هفته‌ای را در بیمارستان برای مداوای جراحاتش گذراند.

او که در جریان محاکمه به خواست خود سکوت اختیار کرده بود در متنی که نوشته گفته: “دستان آنها به خون مسلمانان آلوده است؛ پس چه طور می‌توان از آنها انتظار داشت که مشکل ما را درک کنند.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟